vineri, 21 aprilie 2017

Parere despre ROCKUL creştin

Sâmbătă, 4 aprilie, am fost invitat să particip la dezbateri în cadrul emisiunii Rockreaţia, care se difuzează pe Radio Moldova Muzical. Tema dezbaterilor de la emisiune, „Rock Creştin – pro sau contra”, m-a captivat mult şi am acceptat invitaţia realizatorilor emisiunii, Alex Bâtcă şi Dragoş Condrea, ca împreună cu ei să încercăm să înţelegem ce are muzica Rock cu Creştinismul.
Ca să înţelegeţi de ce m-au invitat pe mine, căci puteau invita pe oricine, pote chiar şi un preot care să vorbească despre spiritualitatea muzicii, motivaţia băieţilor a fost totuşi alta, şi anume faptul că eu am fost rocker, am cântat şi stiluri mai grele precum Gothic Metal şi altele, iar acum sunt toboşar la biserica „Sf. Treime”, din Chişinău.
Pentru început am definit termenii. Stilul Rock nu înseamnă doar să cânţi la chitară şi să ai baterii în formaţie. A fi rock înseamnă un mod de viaţă. De cealaltă parte a sintagmei, cuvântul „creştin” este unul arhifolosit în vorbirea noastră, dar totuşi puţini sunt cei ce realizează până la capăt însemnâtatea acestui cuvânt. Pentru prima dată noţiunea de creştin apare în Biblie, cartea Faptele Apostolilor 11:26b „Un an întreg au luat parte la adunările Bisericii, şi au învăţat pe mulţi oameni. Pentru întâiaşi dată, ucenicilor li s-a dat numele de creştini în Antiohia.” Din acest pasaj al Bibliei înţeleg că a fi creştin înseamnă să participi la adunările Bisericii, şi să stărui în cercetarea Sfintelor Scripturi, pentru a putea învăţa şi pe alţii.
Cum rămâne cu sintagma Rock Creştin!? O noţiune controversată, dar reală. Primele trupe de acest gen muzical au apărut la sfârşitul anilor ’60, este vorba despre prima trupă care are tematică creştină directă. Ea se numeste Mind Garage, dar ei cântau Psichodelic Rock. Mai târziu, în 1971 apare rock-opera „Isus Hristos – Superstar”. Astăzi s-au declarat creştine trupele: P.O.D.; Pillar; Delirious; David Crowder band;
DC Talk; Sixpence None the Richer şi altele. Biserica creştină Hillsong din Australia a folosit acest stil de muzică ca şi o carte de vizită pentru ei, înlocuind astfel stilul bisericesc. Până aici parcă sună bine, însă am spus-o şi la emisiune, noi nu trebuie să încurcăm muzica ce are la bază obsesia şi religia, cu cea creştină. Orice lucru care poate deveni un chip cioplit în viaţa ta nu poate fi numit creştin. Ca şi argument aici pot să vă aduc la cunoştinţă mişcarea din SUA „Jesus freaks” (nebuni pentru Hristos). Aşa nu merge, în acest caz creştinismul din muzica rock, apare ca şi o scuză (eu nu mai păcătuiesc, eu fac doar păcate „creştine”).
S-o luăm de la capăt. Discutând cu Alex şi Dragoş, am ajuns la concluzia că suntem pro mesajului creştin (evanghelic) în piesele muzicale, dar suntem contra stilurilor care promovează obsesie, religia îmbrăcămintei, şi tot ce ţine de nuanţele întunecoase ale Rock-ului. Sunt multe trupe care conţin în lirica pieselor proprii cuvinte cu tentă creştină, Lordi – Hard Rock Hallelujah de la Eurovision, dar nu au nici o legătură cu creştinismul. Şi în Republica Moldova există trupe de Rock Creştin: Metro Live, GOST, şi culmea Rise Of – o trupă de Black Metal Creştin. Din păcate nu putem vorbi despre vreun oarecare impact al activităţii trupelor creştine moldoveneşti, deoarece concertele lor nu se deosebesc cu nimic de alte evenimente Rock, acelaşi haos, nebunie şi intensitate de volum din boxe. Cu siguranţă nu am pus un punct la aceasta temă, Rock Creştin – tu decizi să fii pro sau contra.


Întrebare: dacă rockul îşi are origini demonice putem noi să-l creştinăm? 

Despre ROCKUL creştin, care este un foarte mare PERICOL, ZAC POONEN

Aici


Ca să ajungeți la mesajul audio aici - http://www.radiounison.ro/resurse/audio/mesaje-ale-pastorului-zac-poonen/zac-poonen-predici-diverse/52-rockul-crestin.html

Aceasta este muzică duhovnicească?


De ce muzica lumească care l-a dat afară pe Duhul Sfânt din adunări nu are ce căuta în Casa Domnului şi nu trebuie să fie ascultată de nici un creştin? Ascultați un mesaj în acest sens aici: 

Cinci metode de MANIPULARE pe care UNII MINCINOŞI le folosesc când au impresia că PREDICĂ


Sunt în mijlocul Bisericilor şi în mediul virtual, pe facebook spre exemplu, oameni care au studiat psihologia, metodele de manipulare şi care, dacă nu eşti în gardă, dacă nu verifici cine sunt, dacă nu le ştii faptele, ai impresia că sunt sfinți dar în realitate sunt stricați, fii ai farădelegii, oameni ai  căror dumnezeu este pântecele. 
Între metodele de manipulare folosite de aceşti oameni extrem de periculoşi sunt cele menționate de Noam Chomsky.
Lingvistul nord-american Noam Chomsky a stabilit lista celor ’’Zece strategii de Manipulare” prin mediile de informare în masă. Sigur că nu e locul şi nici momentul ca să le enumăr pe toate, dar mă voi opri doar la ultimile cinci care m-au şocat.
“5. A se adresa publicului ca unor copii mici.
Cea mai mare parte a publicităţilor destinate marelui public folosesc discursuri, argumente, personaje şi un ton absolut copilareşti, aproape debile, ca şi cum spectatorul ar fi un copil mic de 12 ani sau un handicapat mental. De ce oare ? Daca ne adresăm unei persoane ca şi cum ar avea 12 ani, atunci aceasta, prin sugestibilitate şi cu o oarecare probabilitate, va avea un răspuns sau o reacţie tot atât de lipsită de simţ critic ca al unui copil de 12 ani” analizeaza Chomsky.

În aşa zisele predici, caci în realitate chiar dacă se folosesc de Cuvântul Domnului să manipuleze ei nu predică ci seduc cu scopul clar ca ei să controleze psihicul şi emoțiile celor care-i ascultă pentru beneficii materiale uriaşe, (în aşa zisele predici) sau discuții, aceşti oameni vor să îți suspende anticorpii spirituali, judecata critică, facultatea de a analiza cu care ne-a creat Dumnezeu folosind o tonalitate inocentă care "dezarmează". Acest ton aparent inocent este folosit ca metodă de a neutraliza judecata auditoriului pentru a-şi atinge scopurile murdare.  

Vedeți în materialele video cum atacă persoane sau spune minciuni folosind un ton cald. Exact când spune minciuna sau declanşează atacul toxic îşi ia un ton ca de mieluşel, învațat din cărțile de psihologie, ca naivii să absoarbă tot cu pasivitatea unui copil de 12 ani. Pe mine personal dacă nu m-a intimidat cu un ton agresiv, cu spitatul de nebuni,  atunci a luat acest ton fermecător ca să-mi anihileze judecata, apoi, cu alta ocazie, folosind acelaşi ton şi apelând la numele Duhului Sfânt a zis - Mircea, dacă esti în Duhul Domnului vei realiza ca nu te-am mințit niciodata. A apelat la această formă de manipulare triplă, tonul, seducere cu nivelul meu spiritual şi apelul la un martor Suveran de care el nu are teamă, după ce a rostit minciuni grosolane, doar ca să manipuleze. Oameni buni, treziți-vă! 

6. A face apel mai mult la partea emoţională decât la gândire.
Este o tehnică clasică pentru a opri analiza raţionala şi, deci, simţul critic al oamenilor. În plus, folosirea emoţionalului deschide accesul la subconstient, pentru implantarea unor anumite idei, dorinţe, spaime, pulsiuni sau comportamente.

Vedeți mesajele, predicile. Care sunt axate pe Cuvânt şi rațiune, emoțiile sunt şi ele prezente dar izvorăsc din contactul Evangheliei cu mintea, şi vedeți mesajele care sunt axate pe poveşi, lacrimogene şi invenții, doar ca să stârnească emoții, sentimentalisme. O să-i cunoaşteți pe fiii fariseilor care au aluatul cu ei şi dumnezeul în burtă după faptul că fac apel doar la sentimentalisme, tragedii, funcțiile lor, experiențe care nu pot să fie verificate ca masele să fie captivate. E efectul din filme. Astfel, majoritatea, intră în transă, şi-i cade în plasă! Oameni buni, treziți-vă! Ascultați predici bazate pe Biblie, ele schimbă, nu vă opriți la comedii căci ajungeți fireşti!

7. Menţinerea poporului în neştiinţă şi prostie.
A face în asa fel ca poporul să nu înteleaga tehnologiile şi metodele folosite pentru controlarea şi robirea lui. Calitatea educaţiei dată claselor inferioare trebuie să fie cât mai slabă, încât prapastia de neştiinţă, care separă clasele de jos de cele de sus să fie şi să rămână de neînţeles de cele dintâi.

La fel cu poporul din Biserică şi din mediul virtual. Nu spune tot dar face apel la nume şi relații ca să fie crezut dar la o simplă verificare totul se prăbuşeşte. Manipularea de zilele acestea, vor fi reprezentanții a aproape o sută de .... Zeci de slujitori... Manipulări crase dar încă mai sunt naivi. Oameni buni, treziți-vă!

8. A încuraja publicul să se complacă în mediocritate.
A încuraja publicul sa creadă că e ”bine” de a fi prost, vulgar şi incult. A-l îndopa cu seriale americane si emisiuni de tele-realitate, niste dobitocenii monstruoase.

Aici publicul a fost hrănit cu "dovezi şi probe" apoi cu spiritualitatea "rugăciunii" să vadă dacă să le prezinte.... Manipulări ieftine dar telenovela continuă şi naivii cred că au dreptate dar nu văd că balonul s-a spart! 

9. A înlocui revolta cu învinovaţirea.
A face omul să creadă că numai el singur este vinovat de propria-i nenorocire, din cauza unei inteligente insuficiente, sau a capacităţilor şi eforturilor necorespunzătoare. Astfel, în loc să se ridice împotriva sistemului, individul se sub-estimează şi se învinovăţeşte, ceea ce crează o stare depresivă, având ca efect abţinerea de la acţiune. Şi, fără acţiune, nu exista revoluţie!

Ieşim apoi cu "premoniții" ca să creem efectul de victimă căci psihicul uman devine sensibil şi are tendinţa să acționeze după sentimentalisme apărând pe cel care aparent este victimă. A te victimiza nu înseamnă ca eşti victima. O altă metodă de manipulare ca să mai țină lângă ce se mai poate prin victimizare.

10. Şi, ultimul punct, a cunoaste oamenii mai bine decât se cunosc ei înşişi.
Ïn ultimii 50 de ani, progresele fulgerătoare ale ştiinţei au săpat o prapastie crescândă între cunoştinţele publicului şi acelea deţinute şi folosite de elitele conducătoare. Mulţumită biologiei, neurobiologiei şi psihologiei aplicate, ”sistemul” a ajuns la cunoaşterea avansată a făpturii omeneşti, fizic si psihic. Sistemul cunoaşte individul mediu mai bine decât el însuşi. Aceasta înseamnă că, în majoritea cazurilor, sistemul deţine un control mai mare şi o putere mai importantă asupra oamenilor decât ei înşişi.”

În cazul nostru, are cunoştinţe pe care majoritatea nu le deține, inclusiv din psihologie, şi fiind fară teamă de Dumnezeu le foloseşte ca să îşi satisfacă eul şi nu doar!


Filipeni 3:19 Sfârşitul lor va fi pierzarea. Dumnezeul lor este pântecele şi slava lor este în ruşinea lor şi se gândesc la lucrurile de pe pământ

  • 2 Petru 2:3 În lăcomia lor vor căuta ca, prin cuvântări înşelătoare, să aibă un câştig de la voi. Dar osânda îi paşte de multă vreme şi pierzarea lor nu dormitează.

Nu doresc să vină mânia lui Dumnezeu, osânda Lui, peste nici un om, fie el chiar homosexual, zoofil, curvar, mincinos ... Nu! Ştiu că dacă un singur om se întorcea la Hristos cu pocăință, din miliardele care au fost şi sunt, Domnul Isus părăsea cerul şi mergea la Golgota numai pentru acel unul. Domnul nu vrea moartea păcătosului, ci să se pocăiască! Ce mă doare este că aceşti oameni nu se mai pot ei pocăi, nu mai cred în HARUL lui Dumnezeu, nu că Dumnezeu nu i-ar accepta dacă ar rupe-o cu păcatul. De aceea Duhul Sfânt l-a luminat pe apostolul Petru să scrie că osânda îi paşte, nu vor scăpa fiindcă s-au afundat în păcat după păcat, Dumnezeu i-a îngăduit căci nu sunt fii, şi ei Îl neagă chiar pe Dumnezeu, existența lui, astfel că nu mai cred nici în har. Unii din aceştia pot mima pocăința dar numai pentru a avea un câştig pentru burtă!

Sursa: Aici 
Nota: Numai ce este scris cu negru este de la sursa menționată. 

Nota 2: Nu sunt fan Voltaire, un om legat la rându-i, dar şi oamenii lumii mai spun câte ceva!

Muzica, perspectivă LAICĂ!




Desi putini oameni o stiu, chiar si astazi, muzica joaca in viata noastra un rol mai important decat cel aparent si imediat pe care oricine il poate percepe. Nu mai este pentru nimeni un secret faptul ca sunetele sunt create prin simpla miscare a aerului dar, structurate in portative si organizate muzical, ele pot influenta individul si chiar societatea. Valentele muzicii sunt numeroase, diverse si uneori contrastante. Ascultarea unor frecvente sporeste concentrarea si imbunatateste capacitatile cognitive, muzica fiind cu succes folosita in anumite terapii medicale. La anumite rezonante, tot muzica poate distruge materia, casand sticla sau sfaramamd pietrele. Este si un eficient “mediu” de stocare cronologica, prezentand particularitati diverse in functie de incadrarea sa istorica. Mai presus de toate insa – fenomen atent studiat de psihologi si manipulatori - muzica poate ingloba stari, ganduri si emotii pe care le poate transmite individului sau maselor, inoculand imagini si idei, uneori intamplator, alteori controlat.


Antica Scoala ezoterica a lui Pitagora sustinea ca anumite masuri, tempo-uri si ritmuri muzicale pot declansa diverse stari de spirit. Ilustrul matematician transformase aceasta premiza intr-o stiinta aproape omologata, incat oamenii il vizitau deja in vederea vindecarii pe Pitagora, cel care le recomanda terapia cu anumite ritmuri asa cum doctorii prescriu astazi o medicatie. Bazandu-se sau nu pe aceeasi stiinta, Biserica a inteles si ea dimensiunea psiho-emotionala a muzicii si a identificat rapid in natura sa o structura careia i-a atribuit caracteristici demonice.



Biserica Romano-Catolica a Evului Mediu a interzis folosirea in muzica bisericeasca a intervalului denumit triton, care reprezinta o sectiune formata din 3 tonuri sau 6 semitonuri succesive. Biserica zilelor in care muzica sacra era singura tolerata considera tritonul prea disonant pentru a fi folosit in procesiunile liturgice, gasindu-l incompatibil cu sfintenia. De aceea, fetele bisericesti au aruncat in ilegalitate acest interval muzical, suspectandu-l de provenienta demonica, in virtutea senzatiilor cu caracter ludic si sexual pe care le invoca. Biserica are si astazi, adanc ascunse in Vatican, mostre de muzica pe care o considera intunecata si muzica pe care o catalogheaza drept puternica si inaltatoare.



Tritonul a fost catalogat drept un sunet nenatural, specific disonantei si a capatat supranumele de "mi contra fa, diabolus est in musica" (“Diavolul din Muzica”), iar de atunci s-a construit o intreaga simbolistica religioasa legata de Diavol in jurul acestui acord muzical. Se pare ca sunetul era considerat chiar o apelare a Diavolului. El are anumite nuante grave care excita, iar in Evul Mediu, cand oamenii erau ignoranti si tematori, in momentul in care simteau fiori prin trup ascultand muzica, asociau acest sentiment cu prezenta sau apropierea Diavolului.



Multe superstitii au ajuns sa fie asociate cu tritonul si multi sfinti parinti au aderat la credinta ca el ar putea servi la invocarea Necuratului. Se speculeaza ca acest acord a fost asociat cu Diavolul si din cauza faptului ca el contine sase semitonuri. Acest lucru ar fi putut conduce doctrina religioasa la o oarecare corelare cu “insemnul Bestiei”, sau numarul diavolului: 666. Din cauza acestei asocieri negative, muzica acelor vremuri a evitat folosirea tritonului, iar el a fost exclus din predarea educatiei muzicale.



Dupa secole de stigmatizare, tritonul si-a recastigat, insa, treptat popularitatea in secolul XIX, odata cu eruperea curentului romantic in muzica. Datorita sonoritatii sale specifice, intervalul servea de minune scenelor sinistre sau momentelor de tensiune caracteristice noului stil artistic. Gotterdammerung-ul lui Wagner, spre exemplu, este una dintre cele mai incitante scene pentru auzul uman – o imprejurare pagana, demonica, sustinuta cu ritmuri de tobe si timpane, abundenta in intervale tritonice. Vivaldi, Beethoven si Debussy sunt alti trei compozitori romantici celebri care au uzitat neinfranat tritonul in muzica lor. De asemenea, erele muzicale baroca si clasica au folosit controversatul ritm. 



Astazi, intervalul continua sa sugereze un sunet inspaimantator, rau, opresiv si este foarte popular in muzica rock heavy metal. Un emisar modern al tritonului a fost formatia rock Black Sabbath – din care se evidentia figura celebrului Ozzy Osbourne. Totusi, legatura cu “muzica Diavolului” este o surpriza chiar si pentru membrii acestei trupe de capatai in muzica rock, cei care au declarat ca atunci cand s-au apucat de compozitie au facut pur si simplu o muzica ce suna bine, nicidecum nu incercau sa obtina muzica demonica. Exista si destule formatii care folosesc in mod constient tritonurile, inclusiv celebra trupa Slayer, care chiar si-a oferit tributul intr-un album intitulat “Diabolus in Musica”.



Antony Pryer, coordonatorul unui curs postuniversitar de istorie muzicologica, crede insa ca trupele de rock heavy metal au inteles gresit ideea tritonului. “Tritonul era recunoscut drept o problema a muzicii inca din secolul IX. A fost denumit Diabolus in Musica de catre doi sau trei scriitori din perioada medievala sau renascentista. Era o muzica falsa, intervalele nu erau naturale. Probabil s-au gandit ca este demonic de greu sa ii dezvete pe elevi sa-l cante, dar nu cred ca s-au gandit vreodata ca este influenta Diavolului in muzica”.



Intervalul Diavolului are acum o gama foarte larga de stiluri muzicale care il folosesc, in special muzica de film, jazz si blues. Multe filme au in ele ceea ce muzicienii numesc Capitanul Triton, un exemplu fiind si serialul animat “The Simpsons”, a carui tema muzicala abunda in ritmuri de acest fel.



Indiferent, insa, de povestea reala a Intervalului Diavolului, legatura romantica intre Lucifer si si muzica va continua la nivel religios sau popular si, indiferent de natura influentei sale, muzica va ramane un factor important de determinare emotionala in randul oamenilor.


Trebuie să fim extrem de atenți la muzica pe care o ascultăm şi o cântäm zilnic şi în Casa Domnului fiindcă muzica ne apropie de Dumnezeu sau ne dezbracă, nu doar spiritual. Muzica ne poate determina să fim duhovniceşti sau să fim plini de răzvrătire şi de duhul lumii, goliți de Hristos şi de Duhul Său. 

Mare atenție  la muzică!

Despre dreptate - în lumina a ceea ce se întâmplă


Cele mai întâlnite forme ale dreptății, conform juriștilor, sunt: dreptatea distributivă, dreptatea colectivă și dreptatea procedurală.
Dreptatea distributivă presupune împărţirea corectă a avantajelor (bunuri, recompense) cât şi a obligaţiilor (pedepse, plata taxelor) şi totodată presupune accesul fiecăruia la resurse, poziţii sociale, funcţii publice în stat, educaţie s.a. Criteriile de identificare sunt: trebuinţele, meritele, competenţele sau calităţile personale.
Dreptatea corectivă presupune repararea unei nedreptăţi, a unei greşeli prin încălcarea unor drepturi, având că scop restabilarea echilibrului, afectat, prin executarea unor măsuri reparatorii. Astfel, statul democrat a luat măsuri de remediere şi reparare a unor nedreptăţi comise într-un regim opresiv asupra următoarelor categorii de oameni: deţinuţii politici, cei deportaţi în Bărăgan, ţăranii deposedaţi de pămînt, proprietarii caselor naţionalizate.
Dreptatea procedurală se referă la modalităţi concrete de elaborare a unor decizii prin care se realizează dreptatea justiţiară. Fapta ilicită (infracţiunea) trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să fie săvârşită cu vinovăţie, să prezinte pericol social, să fie prevăzută şi pedepsită de legea penală.

Sursa: aici

Dumnezeu în Cuvântul Său spune:

  • Exodul 23:2 Să nu te iei după mulţime ca să faci rău şi la judecată să nu mărturiseşti trecând de partea celor mulţi, ca să abaţi dreptatea.


  • Leviticul 19:15 Să nu faci nedreptate la judecată: să nu cauţi la faţa săracului şi să nu părtineşti pe nimeni din cei mari, ci să judeci pe aproapele tău după dreptate.

  • Deuteronomul 1:16 Am dat, în acelaşi timp, următoarea poruncă judecătorilor voştri: ‘Să ascultaţi pe fraţii voştri şi să judecaţi după dreptate neînţelegerile fiecăruia cu fratele lui sau cu străinul.

  • Deuteronomul 1:17 Să nu căutaţi la faţa oamenilor în judecăţile voastre; să ascultaţi pe cel mic ca şi pe cel mare; să nu vă temeţi de nimeni, căci Dumnezeu e Cel care face dreptate. Şi când veţi găsi o pricină prea grea, s-o aduceţi înaintea mea, ca s-o aud

  • Deuteronomul 16:18 Să pui judecători şi dregători în toate cetăţile pe care ţi le dă Domnul, Dumnezeul tău, după seminţiile tale, şi ei să judece poporul cu dreptate.

  • Deuteronomul 16:20 Să urmezi cu scumpătate dreptatea, ca să trăieşti şi să stăpâneşti ţara pe care ţi-o dă Domnul, Dumnezeul tău.

  • 2 Cronici 6:23 ascultă-l din ceruri, lucrează şi judecă pe robii Tăi; osândeşte pe cel vinovat şi fă ca purtarea lui să cadă asupra capului lui; fă dreptate celui nevinovat şi răsplăteşte-i după nevinovăţia lui!

  • 2 Cronici 6:35 ascultă din ceruri rugăciunile şi cererile lor şi fă-le dreptate!

  • Ezra 7:25 Şi tu, Ezra, după înţelepciunea lui Dumnezeu pe care o ai, pune judecători şi dregători care să facă dreptate la tot poporul de dincolo de Râu, tuturor celor ce cunosc legile Dumnezeului tău şi fă-le cunoscut celor ce nu le cunosc.

  • Psalmii 9:16 Domnul Se arată, face dreptate şi prinde pe cel rău în lucrul mâinilor lui. (Joc de instrumente. Oprire)

  • Psalmii 10:18 ca să faci dreptate orfanului şi celui asuprit şi ca să nu mai insufle groaza omul cel luat din pământ.

  • Psalmii 11:7 Căci Domnul este drept, iubeşte dreptatea, şi cei neprihăniţi privesc Faţa Lui.

  • Psalmii 17:2 Să se arate dreptatea mea înaintea Ta şi să privească ochii Tăi neprihănirea mea!

  • Psalmii 22:31 Aceştia vor veni şi vor vesti dreptatea Lui, vor vesti lucrarea Lui poporului care se va naşte.

  • Psalmii 26:1 Fă-mi dreptate, Doamne, căci umblu în nevinovăţie şi mă încred în Domnul fără şovăire.

  • Psalmii 31:1 Doamne, în Tine mă încred: să nu fiu dat de ruşine niciodată. Izbăveşte-mă în dreptatea Ta!

  • Psalmii 33:5 El iubeşte dreptatea şi neprihănirea; bunătatea Domnului umple pământul

  • Isaia 42:4 El nu va slăbi, nici nu se va lăsa, până va aşeza dreptatea pe pământ, şi ostroavele vor nădăjdui în Legea Lui.”

  • Isaia 42:21 Domnul a voit, pentru dreptatea Lui, să vestească o Lege mare şi minunată.

  • Isaia 43:9 Să se strângă toate neamurile şi să se adune popoarele! Cine dintre ei a vestit aceste lucruri? Care dintre ei ne-au făcut cele dintâi prorocii? Să-şi aducă martorii şi să-şi dovedească dreptatea, ca să asculte oamenii şi să zică: ‘Adevărat!’”

  • Isaia 43:26 Adu-Mi aminte, să ne judecăm împreună, vorbeşte tu însuţi, ca să-ţi scoţi dreptatea.

  • Isaia 45:13 Eu am ridicat pe Cirus în dreptatea Mea şi voi netezi toate cărările lui. El Îmi va zidi iarăşi cetatea şi va da drumul prinşilor Mei de război, fără preţ de răscumpărare şi fără daruri”, zice Domnul oştirilor.

  • Isaia 45:24 ‘Numai în Domnul’, Mi se va zice, ‘locuiesc dreptatea şi puterea; la El vor veni şi vor fi înfruntaţi toţi cei ce erau mâniaţi împotriva Lui.

  • Isaia 59:4 Niciunuia nu-i place dreptatea, niciunul nu se judecă cu dreptate; ei se bizuie pe lucruri deşarte şi spun neadevăruri, zămislesc răul şi nasc nelegiuirea.

  • Isaia 59:8 Ei nu cunosc calea păcii şi în căile lor nu este dreptate; apucă pe cărări sucite: oricine umblă pe ele nu cunoaşte pacea.

  • Isaia 60:17 În loc de aramă, voi aduce aur; în loc de fier, voi aduce argint; în loc de lemn, aramă şi în loc de pietre, fier. Voi face ca pacea să domnească peste tine şi să stăpânească dreptatea.

  • Isaia 61:8 Căci Eu, Domnul, iubesc dreptatea, urăsc răpirea şi nelegiuirea; le voi da cu credincioşie răsplata lor şi voi încheia cu ei un legământ veşnic.

  • Isaia 64:5 Tu ieşi înaintea celor ce împlinesc cu bucurie dreptatea, celor ce umblă în căile Tale şi îşi aduc aminte de Tine. Dar Te-ai mâniat pentru că am păcătuit. Vom suferi noi veşnic sau putem fi mântuiţi?

  • Ieremia 4:2 Dacă vei jura: «Viu este Domnul!» cu adevăr, cu neprihănire şi cu dreptate, atunci neamurile vor fi binecuvântate în El şi se vor făli cu El

  • Ieremia 5:28 Se îngraşă, lucesc de grăsime; întrec orice măsură în rău, nu apără pricina, pricina orfanului, ca să le meargă bine, nu fac dreptate celor lipsiţi.

  • Ieremia 7:5 Căci numai dacă vă veţi îndrepta căile şi faptele, dacă veţi înfăptui dreptatea unii faţă de alţii,

  • Ieremia 9:24 Ci cel ce se laudă să se laude că are pricepere şi că Mă cunoaşte, că ştie că Eu sunt Domnul, care fac milă, judecată şi dreptate pe pământ! Căci în acestea găsesc plăcere Eu, zice Domnul.

  • Ieremia 21:12 casă a lui David! Aşa vorbeşte Domnul: «Faceţi dreptate dis-de-dimineaţă şi scoateţi pe cel asuprit din mâinile asupritorului, ca să nu izbucnească mânia Mea ca un foc şi să se aprindă, fără să se poată stinge, din pricina răutăţii faptelor voastre!

  • Ieremia 22:3 Aşa vorbeşte Domnul: „Faceţi dreptate şi judecată; scoateţi pe cel asuprit din mâinile asupritorului; nu chinuiţi pe străin, pe orfan şi pe văduvă; nu apăsaţi şi nu vărsaţi sânge nevinovat în locul acesta!

  • Ieremia 22:15 Împărat eşti tu oare, de te întreci în cedri? Nu mânca tatăl tău şi nu bea şi el? Şi totuşi el făcea dreptate şi judecată, şi era fericit!

  • Ieremia 23:5 „Iată vin zile, zice Domnul, când voi ridica lui David o Odraslă neprihănită. El va împărăţi, va lucra cu înţelepciune şi va face dreptate şi judecată în ţară.

  • Ieremia 30:11 Căci Eu sunt cu tine, zice Domnul, ca să te izbăvesc; voi nimici pe toate neamurile printre care te-am risipit, dar pe tine nu te voi nimici; te voi pedepsi cu dreptate, nu pot să te las nepedepsit’.”


  • Mica 6:8 „Ţi s-a arătat, omule, ce este bine! Şi ce alta cere Domnul de la tine decât să faci dreptate, să iubeşti mila şi să umbli smerit cu Dumnezeul tău?”

  • Mica 7:9 Voi suferi mânia Domnului, căci am păcătuit împotriva Lui – până ce El îmi va apăra pricina şi-mi va face dreptate; El mă va scoate la lumină şi voi privi dreptatea Lui.

  • Habacuc 1:4 De aceea legea este fără putere şi dreptatea nu se vede, căci cel rău biruie pe cel neprihănit, de aceea se fac judecăţi nedrepte.

  • Tefania 2:3 Căutaţi pe Domnul, toţi cei smeriţi din ţară, care împliniţi poruncile Lui! Căutaţi dreptatea, căutaţi smerenia! Poate că veţi fi cruţaţi în ziua mâniei Domnului.

  • Zaharia 7:9 „Aşa a vorbit Domnul oştirilor: ‘Faceţi cu adevărat dreptate şi purtaţi-vă cu bunătate şi îndurare unul faţă de altul.