luni, 7 decembrie 2015

Regizorul american Oliver Stone: Uitați de ISIS! America este adevărata AMENINȚARE pentru lume! Noi suntem cei care am creat acest HAOS!

www.globalresearch.ca
Regizorul american Oliver Stone, apreciat de unii, considerat de alții doar o unealtă, revine. În contextul crizei din Orientul Mijlociu și a expansiunii ISIS, cineastul american transmite următorul mesaj: Uitați de ISIS! America este amenințarea reală!

Cartea scrisă de Oliver Stone în 2012 și seria TV intitulate  "The Untold History of the United States" sugerează că regizorul american nu are de gând să renunțe la discursul său tradițional prin care atacă superioritatea SUA, imperialismul economic și implicarea nocivă a guvernului american în Orientul Mijlociu, notează TheAntiMedia.org.

Stone intenționează să continue seria documentarelor și să mai scrie o carte, alături de Peter Kuznick. Iar rezultatul va fi o analiză a istoriei amricane începând cu 1930 și a implicării SUA în Orientul Mijlociu, de la momentul loviturii de stat din Iran, din 1953, sprijinită de CIA, până la susținerea acordată de americani jihadiștilor din Afganistan, în timpul războiului dintre afgani și fosta Uniune Sovietică în 1980, continuând cu invadarea Irakului de către administrația Bush în 1990 și acțiunile actuale din Iran și Siria.
”Am destabilizat întreaga regiune a Orientului Mijlociu, am creat haos. Iar apoi am dat vina pe ISIS pentru haosul pe care l-am creat”, a spus Stone.
Ultimul episod al seriei  "The Untold History of the United States"  se numește "Bush și Obama: Age of Terror" și abordează următoarele argumente:
Proiectul pentru un Nou Secol American, un think tank neoconservator care a invocat la un moment dat un eveniment similar celui de la Pearl Harbor, menit să catalizeze acțiunea militară din Orientul Mijlociu.Tirania neoconservatorilor care a împins SUA în războiul din Irak, folosind informații defectuoase



Patriot Act, legea apărută după atentatele din 11 septembrie, care i-a privat pe americani de o serie de libertăți civile, legalizând în schimb supravegherile în masă

Invadarea Afganistanului cu scopul de a elimina unor așa numiți teroriști pe care tot americanii au fost cei care i-au înarmat și antrenat în urmă cu două decenii

Tacticile de tortură și interogatoriile neconstituționale de la centrul de detenție de la Guantanamo

Manipularea de către mass media tradiționale, a opiniei publice, în favoarea războiului, prin propagandă 

Modul în care Obama s-a vândut celor de la JP Morgan Chase, Goldman Sachs, Citigroup, General Electric, și Big Pharma
Atacurile cu drone, comandate de Obama, în Afganistan, Irak, Pakistan, Libia, Yemen și Somalia (în care este inclus și un clip mobilizator către soldații americani, cu mesajul: ”Spre deosebire de vechile imperii, noi nu facem aceste sacrifici pentru obținerea unor teritorii sau a resurselor. Noi le facem pentru că așa e corect!”

Oliver Stone spune că seria sa de documentare este o abordare alternativă la istoria americană și speră ca așa să combată ”crimele educative” care expun elevii de astăzi unei propagande deșănțate existente în teste și programe TV : ”Noi suntem în pericol. Noi suntem adevărata amenințare”, spune cineastul american.

Sursa:

P. S. 
Vă rog ca să faceți diferența între populația americană și administrația SUA. Administrația Statelor Unite conform istoriei a fost un factor de destabilizare prin politicile abuzive, inclusiv minitare, pe care le-a avut, și le are. 
Inclusiv în ceea ce privește propaganda homosexualilor tot SUA sunt de vină, administrația SUA. America este cea care exportă masiv propagandă și finanțe în vederea susținerii homosexualilor și face demersuri pentru legalizarea căsătoriilor homosexuale, administrația SUA nu poporul american.

duminică, 6 decembrie 2015

Luptă și previne CANCERUL! Alimente alcaline vs alimente acide


Cancerul nu se poate dezvolta intr-un mediu alcalin oxigenat. Cea mai usoara modalitate de a va alcaliniza organismul este sa consumati alimente alcaline, cu PH ridicat!

PH 3
Apa carbogazoasa, Bauturi energizante

PH4
Popcorn, Crema de branza, Unt, Produse de patiserie, Paste, Branza, Carne de porc, Bere, Vin, Ceai negru, Muraturi, Ciocolata, Nuci prajite, Otet, Zahar, Indulcitori

PH5
Majoritatea apelor purificate, Apa distilata, Cafea, Suc de fructe dulci, Fistic, Carne de vita, Paine alba, Arahide, Grau

PH6
Sucuri de fructe, Majoritatea cereralelor, Oua, Peste, Ceai, Fasolea gatita, Spanac gatit, Lapte de soia, Nuca de cocos, Prune, Orez brun, Cacao, Ovaz, Somon

PH7
Apele de izvor, Apa de mare

PH 8
Mere, Migdale, Rosii, Grapefruit, Porumb, Ciuperci, Nap, Masline, Boabe de soia, Piersici, Ardei gras, Ridiche, Ananas, Cirese, Orez salbatic, Caise, Capsuni, Banane

PH 9
Avocado, Ceai verde, Salata, Telina, Mazare, Cartofi dulci, Vinete, Fasole verde, Sfecla, Afine, Pere, Struguri, Kiwi, Pepeni, Mandarine, Smochine, Curmale, Mango, Papaya

PH10
Spanac, Broccoli, Anghinare, Varza de Brussel, Varza, Conopida, Morcov, Castravete, Lamai, Lime, Alge, Asparagus, Kale, Ridiche, Verdeturi, Ceapa 

Sursa:

vineri, 4 decembrie 2015

ALELUIA! SENATORUL Titus Corlățean a intervenit la PARIS pentru familia Bodnariu condamnând instituția ticăloasă a Norvegiei care distruge copii și părinți

Comunicat de presă - Senatorul Titus Corlățean la Comisia pentru egalitate și nediscriminare a Adunării Parlamentare a APCE, joi, 3 decembrie 2015
Miercuri, 2 decembrie 2015, cu ocazia reuniunii Comisiei pentru egalitate și nediscriminare a Adunării Parlamentare a APCE care a avut loc la Paris, senatorul Titus Corlățean, membru al Delegației Parlamentului României la APCE, a luat cuvântul în cadrul dezbaterii proiectului de raport cu tema Protecția drepturilor părinților și copiilor aparținând minorităților religioase (raportor Valeriu Ghiletchi, Republica Moldova, Grupul Partidului Popular European).
Senatorul Corlățean a luat cuvântul în cadrul dezbaterii și a prezentat situația familiei Bodnariu (soțul de origine română, iar soția norvegiană), menționată în ultimele săptămâni și în presă românească, în cazul căreia serviciile sociale din Norvegia (Barnevernet) au intervenit pentru a prelua custodia celor cinci copii ai acestei familii, din care unul sugar, sub acuzația de comportament radical creștin și îndoctrinare a copiilor. Oficialul român a condamnat comportamentul abuziv al instituției norvegiene menționate și respectiv interpretarea abuzivă a principiului 'interesului superior al copilului'. În acest context a solicitat raportorului APCE să includă acest caz în raportul care va fi prezentat plenului Adunării și să investigheze cele întâmplate, astfel încât copiii să fie returnați părinților. Aceasta, cu atât mai mult cu cât de-a lungul anilor autoritățile norvegiene competente au fost la originea a numeroase acțiuni care au condus și în alte cazuri și pentru diferite alte motive la despărțirea abuzivă de părinți a copiilor proveniți din alte state membre ale Consiliului Europei, inclusiv din România. Senatorul Corlățean a subliniat importantă că raportul să ofere linii directoare și reguli clare pentru statele membre în domeniul protecției drepturilor copiilor și părinților aparținând minorităților religioase, de natură să se armonizeze cu unele reguli de conduită deja stabilite prin jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului. În acest context, s-a referit și la cazul unei tinere de 19 ani din țara noastră, care și-a pierdut viața în contextul în care părinții săi aparținând cultului religios Martorii lui Iehova au refuzat să își dea acordul pentru transfuzia sanguină de care avea absolută nevoie în urma unui accident feroviar cu grave consecințe asupra integrității sale fizice.
În acest sens, parlamentarul român a reiterat necesitatea stabilirii, la nivel european, a unor norme clare privind preeminenta dreptului inalienabil la viață, așa cum statuează și Convenția Europeană a Drepturilor Omului în articolul 2 sau cum rezultă din jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului.

Sursa:

BARNEVERNET - MONSTRUL norvegian care DEVOREAZĂ COPII!

www.stopbarnevernet.com
  In toate departamentele, serviciile si drepturile create de guverne, exista o problema inerenta:
Acestea se nasc precum programe nobile si necesare, dar sfarsesc prin a fi unelte de control, opresiune, evaluare arbitrara, si redistribuire.
Eu inteleg abuzul, violenta si crima impotriva copiilor, cel mai inocent si vulnerabil segment in societatea noastra: la urma urmei, eu sunt impotriva avortului!
Inteleg ca pot exista cazuri reale de neglijare, abandon, disciplina extremă și molestare a copilului.
De asemenea, știu că liberalii, care de obicei sunt cei din fruntea acestor programe sociale, tind să se supraextinda, merg prea departe, devenind proactivi, militanti și intoleranti.
Barnevernet s-a dovedit a fi o astfel de instituție. Motivul existentei acestei institutii, s-a schimbat în timp: de la o plasă de siguranță si protecție pentru copiii nimănui, ajungand la o poliție opresivă, confiscând copii unora, capabili de a lua copiii oricui, promovand și impunând legi ale propriului interes prin care copiii tuturor ajung la mâna lor!
Barnevernet nu mai este o agentie în mod de așteptare, gata să intervină în cazuri de abuz reale, ci a devenit un braț al statului cu intentii, in cautare de oportunitati, nascute mai mult sau mai putin din propriile percepții , cu o misiune clară de justificare a propriei existențe.
Prin urmare, acțiunile pe care le iau împotriva familiilor, prin presupuneri abusive, sunt la limita nebuniei, depășite doar de fascism și nazism.
Eu provin dintr-o țară fost comunistă, condusă de un dictator nesabuit și brutal. Nu mi-as fi putut imagina vreodată asa practici: anti-familie, anti-părinți, anti-copii, din partea oricarui alt guvern.
Acum, în cazul în care un copil prezintă semne clare de abuz, cu excepția cazului în care viata copilului este in pericol sau in cazul in care inocenta morală a copilului a fost atacata, ar trebui să existe masuri de avertizare si pasi inspre a corecta situatia, înainte de a separa copilul de parinti.
În loc de a folosi separarea copilului de parinti ca pe o acțiune in ultimă instanță (atunci când toate celelalte au eșuat și situația se dovedește a fi iremediabila si periculoasa pentru copil) Barnevernet ignora relatiile sociale, psihologice, emoționale, și realitățile vieții, divinizandu-se ca fiind atotcunoscatore si atotputernica entitate, responsabilă de fericirea si binele tuturor. Aceasta este o aroganta de nivel luciferic.
Din asa zisa caritate, ei intimideaza, manipuleaza și persecuta chiar pe copiii ce pretind a-i proteja, cu scopul de a putea forța in fiecare caz rezultatul dorit.
Barnevernet a profitat de o națiune manipulata, naiva și nepasatoare, pentru a comite cel mai rău tip de infracțiune împotriva lui Dumnezeu, Cuvântului Său, și instituțiilor Sale.
Din păcate, multor biserici si crestini li s-a “spalat creierul” si au fost intimidati inspre tacere.
Dacă mai există har pentru Norvegia și pentru lumea întreaga, Barnevernet și astfel de instituții vor împărtăși în cele din urmă dispariția tuturor entităților opresive. În primul rând, publicul va deveni conștient de practicile si interesele murdare ale acestei agenții, dupacum si vedem clar semnele trezirii de acest fel. În al doilea rând, vor exista presiuni politice pentru o schimbare. Problema este, o birocrație care are la miezul ei interese personale si de grup, nu se poate schimba chiar dacă viața-i insasi ar depinde de aceasta! Amintiți-vă toate sistemele opresive care nu se puteau reforma!
Când nemulțumirea publică, și în cele din urmă furia poporului va fi declanșata, va fi doar o chestiune de timp înaintea prabusirii întregului sistem.
De aceea primele lor sfaturi, oferite parintilor bland printre dinti, este: dacă va vreti copiii înapoi, nu va luati avocat, nu ne faceti publicitate negativa, așteptați numai răbdatori până vom construi noi cazul nostru. Dacă nu cooperati în propria voastra incriminare, nu va veți mai vedea niciodata copiii.
Oh, apropo, în cazul în care reusesc … sa intoarca parintii unul impotriva celuilalt , e o zi deosebita: caz rezolvat prin forțarea unui rezultat adecvat!
Care democrație sau societate umană lucrează din greu la crearea unor astfel de orori? Nu va inselati: Barnevernet nu este nimic în sine! În spatele acestei insitutii sunt aceleași puteri care au creat condițiile pentru legalizarea avorturilor, căsătoriilor homosexuale și care acum distrug si ultimele urme de normalitate și decență în această lume, dar cu atât mai mult, distrug ultimele obstacole din calea lumii lor noi: familia biblică și Biserica biblica!
Din păcate, dispariția sistemelor abuzive este de putina consolare pentru victimele lor.
În cele din urmă, raul comis a fost mai mare decat binele pentru care au fost inițial creati a-l face, și pe care poate l-au făcut pentru o vreme.
Nu mă înțelegeți greșit, eu nu sunt pesimist! Eu cred că Dumnezeu sta pe tronul Său! Într-o zi, se va face dreptate, iar cei răi vor fi pedepsiți, dar mai întâi, cupa nelegiuirii și persecuției trebuie să fie umpluta, picătură cu picătură. Și, de unde privesc eu lucrurile, Barnevernet trimite o mulțime de lacrimi în ea!

SURSA:

Copiii familiei Bodnariu o să fie dați familiei lor dacă eu și tu, dumneavoastră, o să ieșim din comoditate, o să renunțăm la argumente absurde și o să ieșim în stradă ca să împletim demersurile spirituale, pe cele juridice cu acțiunea practică. 
Să ieșim ca să vadă că ne pasă și să suntem mulți!
Pe noi de doare! 

joi, 3 decembrie 2015

Cazul Bodnariu - Copiii noștri COBAI pentru HOMOSEXUALI? Copiii creștinilor marfă pentru homosexuali? NICIODATĂ!!!

   
nazone.ro
Din partea statului norvegian demonic, care înghite cămila dar nu poate trece cu vederea acul, este o mare problemă ca un părinte să-și disciplineze copiii. Din partea statului sodomit este inadmisibil așa ceva. Copiii au parte de traume dacă sunt pedepsiți de către părinții lor. 
  Este strigător la cer modul în care judecă. Adică un copil care este pedepsit de părintele său, nu cu brutalitate, ci cu dragoste pentru a fi corectat, este traumatizat. Dacă un astfel de copil este traumatizat prin ce traume trece copilul care este luat de la sânul mamei și de sub autoritatea tatălui său biologic și este dat unui cuplu de homosexuali? Cât este de mare trauma de care are parte un asemenea copil? Poate să ne spună statul sodomit? Ce ipocriți, adică dacă tatăl își pedepsește copilul este o problemă dar dacă statul intervine și zdrobește familia, personalitatea și caracterul copilului privând pe cel mic de dragostea părinților, de afecțiunea părinților lui prin faptul că-l ia de la sânul mamei acesta pentru statul ateu nu mai este o problemă? Aceasta este trauma care-l marchează pe viață pe copil oameni fără inimă. Chiar nu vedeți cum stingeți viața din cel mic când copilul trăiește? Știu că vedeți bine căci acesta este planul Diavolului. Voi îl duceți la îndeplinire. 
  Chiar așa de ușor vor să ducă de nas o lume întreagă? Loviturile date de statul demonic norvegian familiei, copiilor, lovituri la care asistă o lume întreagă, sunt lovituri mortale copiilor, lovituri care ucid sufletul celor mici. Ele sunt infinit peste, ca și gravitate, pedeapsa părinților și nu pot ca să fie comparate căci pedepsirea copiilor de către părinți este benefică celor mici mai târziu pe când teroarea declanșată de statul ateu este una cu efecte dezastruoase. 
   Scopul pentru care statul ipocrit ateu, ipocrit căci îi acuză pe părinți că le fac rău copiilor dar adevărații diavoli care zdruncină sufletul micuților sunt reprezentanții statului norvegian, (scopul statului ipocrit ateu) vis a vis de răpirea copiilor este ca aceștia să fie dați cuplurilor de homosexuali. Înadins iau copii sănătoși, și ca să-l ofenseze pe Dumnezeu, copii din familii cu adevărat creștine ca să-i întunece pe viață pe cei mici prin oferirea lor cuplurilor de homosexuali și lesbiene. 
   
   Trebuie să oprim această plagă care s-a ridicat împotriva copiilor și a principiilor drepte lăsate de Dumnezeu! Trebuie ca să nu ne lăsăm până când problema este rezolvată și fiii Diavolului văd că au de-a face cu Biserica lui Dumnezeu. Nu ei sunt în avantaj. Ei sunt nimic. Noi îl avem pe Dumnezeu de partea noastră. A noastră, a celor care ne încredem în Dumnezeu, este biruința. Dar trebuie să facem ceea ce au făcut evreii. Țara era înaintea lor dar ei au trebuit să meargă și să o ia. Biruința este a noastră trebuie să ieșim și să o luăm. Să vadă o lume întreagă că nu ne temem, că  ne pasă, că ne doare, că nu poate firescul să facă tot ce vrea cu cel duhovnicesc. 

    Sus la luptă! Să aprindem torțele și să umplem ulcioarele căci copiii noștri nu sunt cobaii homosexualilor! Nu ne lăsăm până  când nu vedem problema rezolvată!

miercuri, 2 decembrie 2015

Cazul BODNARIU! - Norvegia DESTUL! Ia-ți mâinile de pe copiii NOȘTRI! Nouă ne PASĂ! Ieșim cu MIILE în stradă!


  În zilele acestea, conform unui plan organizat de acțiune, s-au trimis și continuă să fie trimise scrisori oficiale de protest din partea unor organizații de apărare a drepturilor și instituții cultice către ambasade, consulate și oficialități ale statului norvegian.
  Începând de săptămâna viitoare, se vor organiza demonstrații în fața ambasadelor sau consulatelor Norvegiei în România, restul Europei, chiar Norvegia și Statele Unite.
  Pentru inițiative și dorințe de participare, vă rugăm să contactați
  Pentru România, Norvegia și alte țări europene: DANIEL BODNARIU daniel.bodnariu@gmail.com
Pentru Statele Unite: CRISTIAN IONESCU cristianionescu@elimro.com
Eficiența și impactul acestor acțiuni va depinde de câteva condiții:
– numărul cât mai mare de participanți (de aceea trebuie să ne anunțăm participarea, pentru a putea evalua și alege cele mai potrivite locații);
– dotarea cu afișe concrete și relevante (de acestea ne vom ocupa noi și le vom distribui participanților);
– comportamentul și atitudinea ireproșabile, reprezentând o cauză a Împărăției lui Dumnezeu.
Deci, pe cei interesați, vă rugăm să ne contactați la adresele de email de mai sus.
În zilele următoare, vom anunța și deschiderea unui cont de ajutor financiar pentru familia Bodnariu, Marius și Ruth.
Vă mulțumim tuturor pentru suportul și implicarea dumneavoastră!

  Tuturor care citiți aceste rânduri vă rog să nu stați nepăsători. Cei cinci copii ai familiei Bodnariu între care și un sugar au fost răpiți de către reprezentanții statului norvegian pe motiv de îndoctrinare religioasă căci părinții îi învățau pe copii cântări creștine și ei le-au cântat și la școală. 

  Abuzurile în Norvegia sunt normalitate. Parte dintre copiii răpiți sunt dați cuplurilor de homosexuali și lesbiene. 

  Dacă azi tăcem ne facem vinovați căci prin tăcere încuviințăm acțiunile demonice ale statului norvegian. Dacă stăm în casă înseamnă că încuviințăm, că aprobăm faptele lumii care trebuiesc osândite în public. Familia este sfântă. Nimeni nu are dreptul ca să-i răpească pe copii de lângă părinții lor. Să demonstrăm că suntem împotriva fărădelegilor. 

  Eu m-am pus în pielea acestor părinți și ca părinte nu-mi pot închipui ca Levi, și Abel care vine în decembrie, să-mi fie luați de către un stat barbar. AȘA CEVA NU-MI POT IMAGINA! 

  Să ne doară, SĂ NE DOARĂ, pentru familia Bodnariu! Să ieșim cu toți: pastori, cântăreți, părinți, bunici, nepoți, vecini, prieteni. 

  Este și un bun prilej de evanghelizare. Noi luptăm pentru valorile lui Dumnezeu. Noi apărăm familia creată de Dumnezeu!

   Să vadă oamenii fărădelegii că suntem mulți! Să vadă o țară întreagă că Biserica lui Hristos este vie, VIE, că Biserica are inima sensibilă când copiii ei sunt loviți cu brutalitate de către statul ateu. 

    Să ne recuperăm sfinții! Să ne luptăm pentru sfinții noștri și pentru valorile eterne!

  Sâmbătă 19 decembrie 2015 de la ora 12 în fața ambasadei Norvegiei din București cerem eliberare pentru copiii abuzați de statul norvegian!!!

Către toate lesbienele, homosexualii, bisexualii şi travestiţii…

Sunt multi oameni care va vor spune ce vreti sa auziti pe parcursul acestei vieti. Sper ca imi veti da oportunitatea de a va spune adevarul aici.
Toata lumea are un lucru in comun, suntem toti pacatosi in conformitate cu ceea ce spune Dumnezeu, care ne-a creat. Dumnezeu ne-a creat si ne iubeste, chiar mai mult decat ne putem imagina. Dar noi, toata omenirea, avem o problema pe care Biblia o numeste pacat. Pacatul este neascultarea de legea lui Dumnezeu, si acesta a infectat intreaga rasa umana. Este o boala a sufletului. Biblia, care este cuvantul lui Dumnezeu si standardul dupa care noi ar trebui sa traim, spune :”Caci toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu”(Romani 3: 23). Mai mult, Biblia spune foarte clar ca pedeapsa pacatului este moartea (Romani 6:23). Omenirea este condamnata la moarte din cauza pacatului, dar datorita dragostei mari a lui Dumnezeu pentru noi, El a trimis pe fiul Sau Isus Cristos din cer pe pamant intr-o misiune de a te salva pe tine, pe mine si pe toti, de pacat.

Isus Cristos a luat pacatele noastre la cruce unde si-a varsat sangele si a murit pentru pacatele noastre, a luat pacatele noastre in mormant, a fost ingropat si in a trei-a zi Dumnezeu la inviat. Nu este mort.  El este viu, si poate veni in inima ta si in viata ta, astazi, daca Il lasi. Biblia ne spune :”Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica.” ( Ioan 3:16)
Pacatul include orice contravine Cuvantului lui Dumnezeu, standardul pentru vietile noastre. Acesta include mandria, necinstea, lipsa iubirii pentru aproapele nostru, luarea numelui lui Dumnezeu in desert, si sa iubim orice altceva mai mult decat il iubim pe El.
Exista, de asemenea, si pacatul care implica intrebuintarea gresita a sexului. Dumnezeu a creat sexul si ni l-a dat ca sa ne bucuram, dar ne spune in cuvantul Lui ca acesta este rezervat pentru o relatie de casatorie dintre un barbat si o femeie. Orice altfel de activitate sexuala sau relatie sexuala este pacat. Lumea incearca sa redefineasca casatoria si limitele sexului , dar nu depinde de noi sa definim. Dumnezeu Cel Atotputernic, Creatorul, a stabilit standardul la inceputul timpului. Inamicii lui Dumnezeu vor sa va amageasca, dar Dumnezeu doreste ce este mai bun pentru viata voastra. El vrea ca noi sa cunoastem adevarul. Dumnezeu vrea ca toti sa fim cu El in cer pentru eternitate, dar pacatele noastre ne blocheaza accesul.
Va iubesc indeajuns de mult incat sa va spun adevarul. Si eu sunt un pacatos si pacatele mele nu sunt mai “curate” decat a nimanui, sunt doar iertate. Cand am avut varsta de 22 de ani, m-am pocait de pacatele mele si l-am rugat pe Dumnezeu sa ma ierte si sa ma salveze. In acea noapte l-am rugat pe Isus Cristos sa vina in viata mea si sa preia controlul. Sunt asa de multumitor pentru salvarea Lui si pentru faptul ca pot sa imi traiesc viata stiind ca Dumnezu a iertat pacatele mele.
Biblia ne invata ca :
“Daca ne marturisim pacatele, El este credincios si drept ca sa ne ierte pacatele si sa ne curete de orice nelegiuire.” Ce promisiune! Vreau ca oamenii de pretutindeni sa stie ca putem fi iertati, curatati si eliberati de puterea de control a pacatului, crezand in Isus Cristos si increzandu-ne in El ca Mantuirorul si Domnul nostru! “Deci, daca Fiul va face liberi, veti fi cu adevarat liberi.”
Daca nu l-ai invitat pe Cristos in inima ta niciodata, poti face acest lucru chiar acum rugându-te aceasta rugaciune din inima:
“Doamne, sunt un pacatos, imi pare rau pentru pacatele mele. Vream sa ma intorc de la pacatele mele si sa iti cer iertare. Cred ca Isus Cristos este Fiul Tau care a murit pe cruce pentru mine si ca Tu l-ai inviat. Vreau ca El sa vina in inima mea si sa preia controlul vietii mele. Vreau sa ma incred in el ca Mantuitor si sa Il urmez ca Domn de azi inainte. In numele lui Isus ma rog. Amin.”
Sper ca te-ai rugat aceasta rugaciune astazi. Dumnezeu sa te binecuvinteze si tine minte ca Dumnezeu te iubeste si eu, la fel.  Impartaseste asta cu un prieten !

vineri, 27 noiembrie 2015

O întrebare grea (pentru unii)! Ce să fac cu zeciuiala?

Tot ce există Îi aparţine lui Dumnezeu. Întreg pământul, oamenii şi celelalte vieţuitoare, aurul şi argintul sunt ale lui Dumnezeu. Nu există NIMIC care să nu fie a Lui, iar noi suntem doar administratorii bogăţiilor Sale. Cum ne ducem la îndeplinire această sarcină?
„Se cade să înşele un om pe Dumnezeu, cum Mă înşelaţi voi?” Dar voi întrebaţi: „Cu ce Te-am înşelat?” „Cu zeciuielile şi darurile de mâncare. Sunteţi blestemaţi, câtă vreme căutaţi să Mă înşelaţi, tot poporul în întregime! Aduceţi însă la casa vistieriei toate zeciuielile, ca să fie hrană în Casa Mea; puneţi-Mă astfel la încercare”, zice Domnul oştirilor, „şi veţi vedea dacă nu vă voi deschide zăgazurile cerurilor, şi dacă nu voi turna peste voi belşug de binecuvântare. Şi voi mustra pentru voi pe cel ce mănâncă (lăcusta) şi nu vă va nimici roadele pământului şi viţa nu va fi neroditoare în câmpiile voastre”, zice Domnul oştirilor. „Toate neamurile vă vor ferici atunci, căci veţi fi o ţară plăcută”, zice Domnul oştirilor. (Maleahi 3:8-12)
Cum putem să Îl înşelăm pe Dumnezeu? Cum putem să furăm de la Cel care deţine totul? Din Maleahi 3:8 înţelegem să se referă la zeciuieli şi daruri de mâncare. Dumnezeu consideră că Îl furăm dacă nu le aducem la Casa Lui. Mai mult, ca rezultat al acestei neascultări, suntem blestemaţi. Prin contrast, sunt prezentate binecuvântările care urmează dacă aducem zeciuielile la Casa Domnului.
Ce este zeciuiala?
Geneza 14:18-20: „Melhisedec, împăratul Salemului, a adus pâine şi vin: el era preot al Dumnezeului Celui Prea Înalt. Melhisedec a binecuvântat pe Avram, şi a zis: „Binecuvântat să fie Avram de Dumnezeul Cel Prea Înalt, Ziditorul cerului şi al pământului. Binecuvântat să fie Dumnezeul Cel Prea Înalt, care a dat pe vrăjmaşii tăi în mâinile tale!” Şi Avram i-a dat zeciuială din toate.”
Apoi Iacov i-a jurat Domnului că îÎl va sluji şi Îi va da zeciuială din toate lucrurile cu care Domnul îl va binecuvânta. În Geneza 33:11 vedem rezultatul acestui lucru: „…Dumnezeu m-a umplut de bunătăţi, şi am de toate.” Zeciuiala este mijlocul prin care îi permitem Domnului să ne binecuvânteze. În repetate rânduri citim în Scriptură că Dumnezeu doreşte ca poporul Său să aibă prosperitate şi sănătate. De asemenea, ni se spune că orice vom da ne va fi dat înapoi. Luca 6:38: „Daţi, şi vi se va da; ba încă, vi se va turna în sân o măsură bună, îndesată, clătinată, care se va vărsa pe deasupra. Căci cu ce măsură veţi măsura, cu aceea vi se va măsura.”  Dumnezeu va deschide cerurile şi va turna asupra noastră binecuvântări necuprinse.
Unde ne aducem zeciuielile?
În Casa Domnului, în vistieriile Lui (Maleahi 3:8-12).
Zeciuiala în Noul Testament
Noul Testament nu vorbeşte mult despre zeciuială, totuşi, Domnul Isus se referă la zeciuială în Matei 23:23, unde spune: „Vai de voi, cărturari şi Farisei făţarnici! Pentru că voi daţi zeciuială din izmă, din mărar şi din chimen, şi lăsaţi nefăcute cele mai însemnate lucruri din Lege:dreptatea, mila şi credincioşia; pe acestea trebuia să le faceţi, şi pe acelea să nu le lăsaţi nefăcute.”  Accentul nu este pus pe faptul că nu ar trebui să îşi aducă zeciuielile, ci că trebuie să înţeleagă şi să aplice îndurarea şi credinţa. Orice facem, oricât de darnici am fi sau am face fapte bune, toate sunt în zadar dacă nu sunt făcute în credinţă şi dragoste. Totuşi, Isus Se aştepta să continue să fie darnici.
Indiferent cât de mic sau de mare ar fi venitul tău, este primit de la Dumnezeu şi El ne cere doar 10% din ceea ce ne-a dat. Mulţi consideră că au un venit prea mic şi nu-şi pot permite să dea 10% din el. Problema nu este dacă ne permitem să dăm zeciuiala, ci dacă ne permitem să NU dăm zeciuiala, care este partea Domnului. Doar atât ne cere din tot ce ne-a dat, chiar dacă Lui îi aparţine totul, inclusiv viaţa noastră. Dacă suntem credincioşi în lucrurile mici, Dumnezeu ne va încredinţa şi lucruri mari.
Zeciuiala Îl onorează pe Dumnezeu, demonstrează credinţa noastră în puterea Domnului de a ne purta de grijă în toate nevoile. Avem pace atunci când ştim că Îl ascultăm pe Domnul. Prin ascultarea noastră de a da zeciuială, devenim exemple bune ca administratori în Împărăţia lui Dumnezeu.
Sursa: 

Controverse? Zeciuiala și dărnicia

Zeciuiala şi dărnicia sunt cel mai greu de adus în discuţie înaintea Biserici, de către păstori. Păstorii se simt inconfortabili în a face un apel Bisericii cu privire la dărnicie. E un lucru pe care Scriptura îl porunceşte, iar această poruncă este una divină, de care Dumnezeu nu s-a simţit stânjenit a o da oamenilor. Iar ceea ce doresc să sesizez în acest eseu este o motivare în dăruirea zeciuielii şi a dărniciei. Deoarece şi în plătirea zeciuielii se contribuie la închinarea înaintea lui Dumnezeu, şi totodată la bunul mers al Bisericii.
Baze biblice
Vechiul Testament
Conceptul de zeciuială, pe care biserica îl duce cu ea în practică, are, de altfel ca orice alt punct din dogma ei, baze scripturale. Acest concept poate fi privit încă din prima carte a Bibliei, unde întâlnim exemplul lui Avraam şi al lui Melhisedec. Avraam îi dăduse lui Melhisedec zeciuială din tot ce avusese (Geneza 4:20). Această zeciuială a fost realizată din prada de război şi nu din roadele pământului, şi totodată nu ni se redă vreo poruncă pe baza căreia Avraam să fi făcut acest gest, şi nici o explicaţie a acestuia. Ceea ce promisese Dumnezeu lui Avraam, în legământul care s-a încheiat între ei, a fost crucial pentru stabilirea autorităţii bisericii şi a evangheliei: o sămânţă viitoare. Dar Avraam nu a fost doar un agent eclesial, el era sub autoritatea eclesiastică, iar marca acestei subordonări a fost plătirea zeciuielii lui Melhisedec, acel preot al Salemului, un om fără părinţi, fără o spiţă de neam. La fel şi zeciuiala lui Iacov a fost adusă într-un mod spontan, de a-I mulţumi lui Dumnezeu pentru prosperitatea sa şi pentru motivului că a ajuns în siguranţă acasă. Dar nu sunt alte detalii asupra motivului sau, pentru care această zeciuială a fost dată.
Totuş în legea conţinută de Exod nu se face nici o referire la ideea de zeciuială, ci întâlnim termeni ca dărnicie. Dar aici se face o accentuare mai puternică a ideii de a darui. Iar această dăruire nu se bazează pe un simplu gest de a da ceva, ci ea implică mult mai mult de atât, ea cerea ca primul rod să fie dat. Iar mergând mai departe în Scriptură, vom observa că acest principiu al primului rod este foarte important, pentru că acesta reprezintă totalitatea, deoarece ceea ce este primul rod şi ce face acesta are implicaţi asupra întregului. Astfel observăm că Biblia priveşte principiul de primul rod ca rădăcina şi factorul totalităţii, şi acum înţelegem de ce Dumnezeu refuză de la poporul Israel orice alt mod de atribuire a zeciuielii. Iar ceea ce putem înţelege din modul de achitare a zeciuieli este că Dumnezeu nu este un obiect al carităţii umane, deoarece El este Creatorul, Împăratul şi Cel care deţine totul, şi El ne asigură nevoile noastre.
Astfel că prin zeciuială ceea ce se putea înţelege era „că pământul este al lui Dumnezeu şi cu tot ce cuprinde el" (Psalmi 24:1). A dărui nu însemnă altceva decât a recunoaşte autoritatea Domnului ca deţinând tot pământul şi tot ce cuprinde acesta. Dumnezeu caută ca prin zeciuială să demonstreze implicaţia Sa asupra pământului, şi cine este El. Dărnicia (zeciuiala) nu este altceva decât o recunoaştere a lui Dumnezeu ca fiind Adevăratul şi Singurul care merită închinare din partea omului, deoarece „posesiunile omului erau văzute ca daruri date de către Dumnezeu, de fapt un răspuns propriu, din care se poate observa îndurarea Sa". 
Efectul dărniciei (zeciuielii) era acela că leviţii şi preoţii puteau fi susţinuţi şi celor săraci li se putea oferi un ajutor. Vedem astfel că Dumnezeu plănuieşte ca dărnicia să fie un mod de implicare a poporului în activitatea Sa de răscumpărare, în imensa Sa preocupare faţă de cei săraci şi necăjiţi. Aşa că Dumnezeu Şi-a arătat binecuvântările faţă de poporul Său, astfel că şi ei trebuie să împartă aceste binecuvântări cu oamenii mai puţin realizaţi.
Noul Testament
Este foarte interesant de observat că acest concept al zeciuielii apare în Vechiul Testament într-un mod accentuat şi cu un scop clar, dar în Noul Testament se fac doar câteva referiri, mai mult indirecte. Astfel că unii prin aceasta găsesc o scuză a neplătirii zeciuielii. Argumentând în necunoştiinţă că Noul Testament nu mai are de a face cu poruncile Vechiului Testament; totodată susţinând că tocmai Isus condamnă aceste practici, pe care fariseii şi cărturarii le practicau. Dar oare Isus a împiedicat această practică sau chiar a denigrat poruncile legii vechi testamentale? Nu afirmă El că nu a venit să strice Legea, ci a venit ca să o împlinească?
Dar spre surprinderea multora, găsim afirmaţii în învăţătura lui Isus care încurajează zeciuiala, iar pe acestea le putem observa în Matei 23:23, Luca 11:42. Vedem clar din aceste texte cum Isus acceptă zeciuiala, dar această acceptare se realizeză doar în esenţa ei şi în motivaţia cu care se face. Isus vine şi contraatacă motivaţia cu care fariseii acordă zeciuiala, pentru că ei împlineau tot acest ritual cu meticulozitate, dar esenţa era omisă, iar în gândirea lui Isus zeciuiala era valabilă doar în sfera credincioşiei, dreptăţii şi milei. Adică ceea ce Isus vrea să transmită este că nu se poate da zeciuială, dacă tu în fiinţa ta nu trăieşti o stare de dreptate, milă şi credincioşie, faţă de cel de lîngă tine. Potrivit cu pasajul din Luca 11:42, ceea ce face Isus este să cotinue afirmaţia pe care o făcuse în 39-41, demonstrând că zeciuiala pe care ei o fac este asemănătoare cu acea spălare pe dinafară a paharului. Astfel Luca aduce într-un mod puternic afirmaţiile lui Isus în auzul fariseilor, arătând tototdată motivaţia care trebuie să stea în spatele acestei practici. Dacă zeciuiala se face într-o ignoranţă de dreptatea şi dragostea faţă de Dumnezeu, ea îşi pierde din valoarea ei şi nu mai cuprinde în ea totalitatea lucrurilor pe care Dumnezeu a intenţionat să le semnifice.
Mergând mai departe şi aducând din nou în discuţie problema zeciuielii acordate de Avraam lui Melhisedec, dar din perspectiva Epistolei către Evrei, vom observa ceva foarte extraordinar. Aşa că autorul epistolei către Evrei ne face clar în minte că preoţia mozaică din tribul lui Levi era reprezentativ subordonată Marii Preoţii, separată de orice altă familie (Evrei 7:9-10). Isus, un fiu din seminţia lui Iuda şi nu din cea levitică, Îşi trage oficiul său ca Mare Preot de la Melhisedec, şi nu de la Aaron. Când Epistola către Evrei pune un semn de egal între oficiul preoţesc al lui Isus cu cel a lui Melhisedec, se realizezază un important punct eclesial. Anume că autoritatea bisericii în oferirea simbolurilor, a pâinii şi a vinului, pe care Melhisedec le-a dat lui Avraam, nu sunt provenite de sub autoritatea oficiului preoţesc mozaic. Aşa că preoţia lui Melhisedec este superioară judicial celei mozaice. Mai mult, "însuşi Levi, care ia zeciuială, a plătit zeciuială, prin Avraam; căci era încă în coapsele strămoşului său, când a întâmpinat Melhisedec pe Avraam." (Evrei 7:9-10). Dar există aşa-zişi creştini care cad în capcana de a nu atribui zeciuiala, deoarece ei o consideră ca şi o poruncă a legii mozaice, afirmând că ei nu sunt sub obligaţia acestei legi de a plăti zeciuiala. Dar Noul Testament ne face clar că zeciuiala nu se bazează pe legea mozaică. Chiar din contră, Evrei 7 stabileşte autoritatea slujbei lui Isus ca Mare Preot în termenii acceptări lui Melhisedec, a zeciuielii aduse lui de Avraam. Astfel că superioritatea Noului Legământ faţă de cel Vechi stă în plătirea zeciuielii de către Avraam lui Melhisedec, astfel că orice aşa-zisă scuză de a nu plăti zeciuiala nu este altceva decât un atac adus slujbei lui Isus ca Mare Preot, pe care o realizezază în Noul Legământ.
Ofer sau nu zeciuiala?
Am încercat să aduc argumente asupra importanţei pe care o dă Scriptura asupra zeciuielii, dar sunt şi contraargumente pe care le aduc unii în defavoarea acceptării zeciuielii practicată de Biserică. Am menţionat pe scurt o concepţie cu care se scuză oamenii în neatribuirea zeciuielii, şi anume aceea că ea aparţine sistemului de legi levitic şi ea nu mai are nici o legatură cu Noul Legământ. Iar pe baza acestei idei, ei încearcă să aducă contraargumente pentru neplătirea zeciuielii, comentând versete din Noul Testament precum cele din Matei 23:23, Luca 11:42, Evrei 7:1-10. Unul este David DeWitt, autorul cărţii „Cartea Bărbatului matur", în care el comentează aceste versete, prezentăndu-şi părerea sa asupra zeciuieulii.
În acest verset, cei răi dau zeciuială. Mesajul aici este: zeciuiala îi împiedică pe oameni de la o mai mare sfinţenie. Zeciuiala are acelaşi impediment ca şi ţinerea zilei de Sabat de către evrei şi duminica de către creştini. Apare tentaţia de a crede că această zi aparţine lui Dumnezeu iar restul îmi aparţine mie...  El i-a îndemnat să crească procentul la 100%".
Da, este o condamnare a celor care dau zeciuiala, dar este o condamnare a faptului că nu o dau într-un mod corect. Isus dorea ca această practică să se împletească cu dragostea faţă de Dumnezeu, pentru ca astfel să ajungă ca aceasta să aibă o semnificaţie pentru viaţa omului. Tentaţia de a delimita partea ta şi a lui Dumnezeu există; dar care este cauza care stă în spatele acestei delimitări? Dacă în spatele acestei acţiuni există o consolare că i-ai dat lui Dumnezeu 10% şi restul îţi aparţine ţie şi-l foloseşti într-un mod egoist, atunci da, sunt de acord că zeciuiala este un păcat. Dar când priveşti acest procent de10% din perspectiva lui Dumnezeu, atunci lucrurile se schimbă, şi totodată restul de 90% la fel să fie privit. Tot ceea ce a îngăduit Dumnezeu ca omul să câştige, El aşteaptă ca acesta să acorde importanţă câştigului pe care l-a realizat şi să fie recunoscător şi răspunzător pentru tot.
Da trebuie recunoscut faptul că există pericolul de a păcătui prin zeciuială, şi anume de a te mândri cu ceea ce ai dat şi să te plafonezi spiritual prin această practică. Dar trebuie privit că această practică a instituit-o Dumnezeu şi El a cerut şi cere credincioşie şi dragoste în practicarea ei. Putem afirma că zeciuiala este modul prin care Dumnezeu măsoară raportarea pe care o are omul faţă de El; Dumnezeu aşteaptă credincioşie în lucrurile mici, şi atunci El este gata să încredinţeze lucruri mari omului care trăieşte într-un astfel de mod faţă de El. Pentru că o ignorare a planului lui Dumnezeu în privinţa aceasta te duce să experimentezi eşecuri, „datorită necunoaşteri de mânuire a banilor într-un mod biblic, mulţi creştini trăiesc atitudini greşite despre posesie şi iau decizii incorecte financiare, care duc la consecinţe dureroase".
Ceea ce trebuie să înţelegem este că ambele concepţii au partea lor periculoasă, prin care se pierde ceea ce se intenţionase a se realiza. Concepţia privind faptul că totul Îi aparţine lui Dumnezeu poate să creeze în interiorul omului disponibilitatea unei administrări greşite a resurselor. De ce spun acest lucru: pentru că atunci când se predică acest lucruri, omul nu stie cum, cât să dea pentru lucrare. Pentru om este mai simplu ca să ştie un anumit procentaj cu care el să contribuie, adică omul vrea să lucreze cu lucruri concrete şi nu se complică cu acele lucruri abstracte. Astfel am prezentat un beneficiu al ideii de zeciuială, dar nu putem afirma că aceasta este infailibilă. Deoarece în aceasta se găseşte concepţia că dai acea parte de 10% lui Dumnezeu, iar restul îţi aparţine ţie, ca să-i cheltuieşti după bunul tău plac. Cu privire la concepţia de a da acea parte de 10% se pot identifica trei categorii de oameni în Biserică: şi anume: unii nu dau zeciuială; alţii dau, şi această practică o consideră biblică, iar restul de 90% sunt cheltuiţi la bunul lor plac. Iar o a treia categorie sunt aceia care dau zeciuială, dar spre deosebire de a doua categorie, restul de 90% sunt cheltuiţi în lumina perspectivei lui Dumnezeu asupra lor.
Din ce să dau zeciuială?
Pentru a înţelege mai corect întrebarea, trebuie ca să o reformulez:: "Este corect ca să dau zeciuială din salariu brut?" sau „E mai corect ca să dau zeciuială doar din salariul net?" Întrebări care pentru unii nu au nici o legătură cu discuţia despre zeciuială, şi de la început nu-şi au rostul. Prin aducerea în discuţie a acestei probleme, nu vreau să se creeze impresia de legalism, deoarce nu impun nimănui această pracitcă. Dar aş dori ca, pe baze scripturale, să dovedesc importanţa zeciuielii din venitul brut. Astfel că voi aduce în discuţie ceea ce am mai discutat la începutul lucrării de faţă despre principiul primului rod, dar acum într-un mod un pic mai amănunţit. Ştim că acest principiu de prim rod reprezintă totalitatea venitului, dar baza pe care aceasta se sprjină este că ea e o poruncă divină. Putem observa că Dumnezeu cere poporului Israel primii născuţii ai oamenilor şi totodată ai vitelor şi primele roade de pe câmp. Iar semniţia levitică este adusă înaintea lui Dumnezeu ca şi o seminţie specială, deoarece prin ea se face răscumpărarea primilor născuţi a poporului Israel. Această atitudine reflectă o atitudine de reverenţă înaintea lui Dumnezeu, care are capacitatea de a se relaţiona faţă de popor într-un mod uimitor. Ca şi o întărire a acestor afirmaţii, mă voi folosi şi de afirmaţia înţeleptului Solomon: „Cinsteşte pe Domnul cu averile tale, şi cu cele dintâi roade din tot venitul tău: căci atunci grânarele îţi vor fi pline de belşug şi teascurile tale vor geme de must." (Proverbe 3:9-10). În toată această relaţionare, Dumnezeu vine cu o asigurare, iar totodată această asigurare are ca principiu o folosire corectă a veniturilor. Deoarece răsplătirea are ca bază această întrebuinţare corectă, altfel, la ce binecuvântare s-ar putea aştepta cineva care plăteşte zeciuiala din primele roade, dar cheltuiala restului de venit este una deplorabilă? Dar normal, unii vin cu ideea că o astfel de concepţie este una greşită, prin faptul că cerem oamenilor ceva ce ei nu primesc, că impozitul este al statului şi nu al Domnului. Aceştia se sprijinesc pe ceea spune textul din Luca 20:25: „Daţi, deci, Cezarului ce este al Cezarului, şi lui Dumnezeu ce este al lui Dumnezeu." Dar acum se pune întrebarea: cine este primul: Cezarul sau Dumnezeu? Iar pe de altă parte, textul acesta nu vorbeşte despre zeciuială, ci despre taxele date statului, iar prin ideea pe care am adus-o în discuţie, nu anulez ideea de a plăti ceea i se cuvine statului. Astfel, nu cred că se ia mai mult de la oameni decât cere Scriptura.
De ce să dau zeciuială?
Este o întrebare bună, şi aş dori ca să aduc câteva răspunsuri la această întrebare, pentru că oamenii caută motive valide asupra cestei probleme.
Un prim răspuns este că Dumnezeu a spus că zeciuiala este a Sa, iar aceasta o putem vedea în Levitic 27:30: „Orice zeciuialã din pãmânt, fie din roadele pãmântului, fie din rodul pomilor, este a Domnului; este un lucru închinat Domnului", iar Noul testament nu spune nimic pentru a schimba porunca lui Dumnezeu cu privire la zeciuială, astfel că zeciuiala este sfântă şi aparţine Domnului.
Un al doilea răspuns este acela că ea este o închinare înaintea Domnului. Zeciuiala a fost totdeauna mult mai mult decât o taxă, ea este o închinare şi o recunoaştere a Celui ce a creat totul şi deţine totul. Astfel că, dacă nu te închini înaintea lui Dumnezeu cu banii tăi, nu realizezi o închinare adevărată. Ne putem uita la oameni ca şi Iov, Avraam şi urmaşii lor, şi alţii care au trăit înainte de darea legii şi vom observa că închinarea înaintea lui Dumnezeu implică sacrificare din venitul lor.
Un al al treilea răspuns este acela că zeciuiala este metoda lui Dumnezeu de a susţine lucrarea Sa: "Tot aşa, Domnul a rânduit ca cei ce propovãduiesc Evanghelia sã trãiascã din Evanghelie". (1 Corinteni 9:14) Totodată, am putea aduce ca dovadă a acestei afirmaţii şi pasajul din Numeri 18:21: "Fiilor lui Levi le dau ca moştenire orice zeciuialã în Israel, pentru slujba pe care o fac ei, pentru slujba cortului întâlnirii".
În continuare am putea aduce şi întrebarea "De ce creştinii nu dau zeciuială?", iar nişte răspunsuri posibile ar fi:
1. Necredinţa;
2. Frica;
3. Lăcomia, egoismul;
4. Lipsa unei învăţături corecte;
Concluzie
Totul depinde de disponiblitatea de receptare a poruncii lui Dumnezeu cu privire la zeciuială. Oamenii trăiesc cu teama că, dacă acordă zeciuiala, banii pentru traiul lor zilnc scade şi nu au siguranţa că vor reuşi să iasă la capăt cu banii. O problemă a Bisericii este că a neglijat acest lucru în practica ei. Iar un factor care a dus la această neglijare în bisericile din România a fost primirea de ajutoare din afară, şi astfel nu s-a mai apelat la ajutorul membrilor bisericii. Astfel că membrii trăiesc cu nostalgia vremurilor de demult, aşteptând ceva, de undeva de afară, iar ei nu participă cu resursele lor în închinare. Trebuie o conştientizare că resursele tale de venit sunt o jertfă plăcută Domnului.

Sursa: