miercuri, 19 aprilie 2017

Smerenia, Ioan Gură de Aur


Dacă atunci când săvârşim păcate, dar suntem smeriţi, glasul nostru ajunge mai repede la cer, decât dacă suntem plini de virtuţi, dar mândri, gândiţi-vă unde ajunge virtutea însoţită de smerenie. Dacă cei care îşi spovedesc păcatele află mila lui Dumnezeu, oare câte cununi primesc pe capul lor cei care sunt pe deplin conştienţi de valoarea faptelor lor bune, dar, cu toate acestea, rămân smeriţi…
Ai săvârşit fapte bune fără număr? Ai dobândit multe virtuţi? Toate acestea sunt zadarnice dacă nu eşti un om smerit. Orice izbândă este fără valoare dacă nu este însoţită de smerenie.
Unul dintre motivele pentru care Dumnezeu l-a făcut pe om din trup şi suflet, adică dintr-un element material şi unul duhovnicesc, este acesta: atunci când este stăpânit de mândrie, omul să se smerească prin neputinţa şi lipsa de valoare a trupului său, iar atunci când îi vin în minte gânduri de înjosire a firii sale omeneşti, să prindă curaj, gândindu-se la valoarea sufletului său nemuritor. De aceea, este bine să cugetăm la originea noastră, să ne amintim din ce suntem făcuţi şi de ce.
Dumnezeu a pus în noi multe puteri, dar şi multe neputinţe. Prin puterile care ni s-au dat se slăveşte înţelepciunea Creatorului, iar prin neputinţe se pune stăvilar mândriei noastre. Ne-a dat, spre exemplu, limbă ca să vorbim şi să-L slăvim pe Dumnezeul Universului, să grăim despre frumuseţile zidirii, să discutăm despre cele cereşti şi cele pământeşti, despre cele veşnice şi cele vremelnice. Şi toate acestea le înfăptuieşte o bucăţică de carne, care nu măsoară nici două degete. Dar ca să nu creadă că este ceva important şi să se mândrească, cu voia lui Dumnezeu, uneori limba se răneşte sau se umflă. În felul acesta, află că deşi poate vorbi despre lucruri veşnice, ea însăşi este stricăcioasă; că Dumnezeu, despre Care vorbeşte, este atotputernic, iar ea este slabă.
Asemenea, Creatorul nostru ne-a dăruit ochiul, acest glob mic, cu care putem să privim întreaga zidire. Dar ca să nu se mândrească pentru faptul că vede atâtea frumuseţi, de multe ori, ochiul este vătămat de diferite boli, care scad sau duc la pierderea vederii. În felul acesta, ochiul află ce este cu adevărat şi că se cade să-L slăvească pe Ziditor prin zidirea cea văzută.
Gândeşte-te puţin, dacă omul, cu toate că poartă cu sine atâtea neputinţe, adesea uită de starea jalnică în care se află şi se răscoală cu neruşinare împotriva Binefăcătorului său, până unde ar ajunge trufia sa dacă ar fi cu totul izbăvit de aceste neputinţe…
Ia, aşadar, aminte, tu, care eşti cu nasul pe sus şi nu catadicseşti nici să-ţi priveşti aproapele, că acela este ca şi tine şi merită la fel de multă cinstire ca cea de care ai parte tu însuţi. Acela este sărac, iar tu bogat? El este neşcolit, iar tu învăţat? El este neînsemnat, iar tu persoană importantă? Dar ce valoare crezi că au toate aceste lucruri vremelnice şi zadarnice? Oare semenul tău nu este şi el chipul lui Dumnezeu? Atunci de ce îl dispreţuieşti? Nu înţelegi că dispreţuindu-l pe el, Îl dispreţuieşti pe Însuşi Dumnezeu? De ce nu îl slujeşti? De ce nu te îngrijeşti de el? De ce nu îl cinsteşti? Ştiu de ce: pentru că îl socoteşti mai prejos decât tine. Şi te întreb: cu cât mai prejos erau apostolii faţă de Hristos? Apostolii erau oameni, pe când Hristos era Dumnezeu. Şi totuşi, Domnul a primit să le spele picioarele. Nu ar trebui să faci şi tu măcar atât pentru semenii tăi? Dar tu nici nu vrei să auzi de aşa ceva.
Dacă nu urmezi exemplul de smerenie al lui Hristos, nu vei avea loc lângă El în viaţa viitoare. Prin urmare, interesul tău veşnic îţi cere să nu te mândreşti cu bunătăţile şi cu bogăţiile pe care le ai. Dar şi interesul tău de pe acest pământ îţi cere să faci la fel. Pentru că nici un om nu atrage mai mult invidia decât cel bogat. Iar atunci când cel bogat este şi trufaş, este invidiat şi urât de două ori mai mult. Dimpotrivă, dacă omul bogat este smerit, invidia celorlalţi nu este chiar atât de mare. Iar dacă mai este şi milostiv, atunci câştigă chiar dragostea semenilor săi. În felul acesta, avuţia sa este mai la adăpost. Smerenia este foarte importantă, pentru că ea nu ne aduce numai bunătăţile cereşti, ci ne foloseşte din plin şi în această viaţă.
Aşadar, să nu ne mândrim nici cu bogăţia noastră, nici cu alte daruri pe care le avem de la Dumnezeu. Să încercăm, în schimb, să ne gândim la slăbiciunea firii noastre şi la păcatele pe care le săvârşim şi să aflăm astfel cine suntem cu adevărat. Cunoaşterea de sine va aduce în sufletele noastre gândul smerit.
Cel care a ajuns să înţeleagă că nu valorează nimic, acela a ajuns la deplina cunoştinţă a propriei persoane.
Nimic nu este mai bine-plăcut lui Dumnezeu decât gândul smerit. Învăţaţi-vă de la Mine, că sunt blând şi smerit cu inima (Mat. 11, 29), a spus Domnul. Şi cu adevărat, dacă nu era smerit, fiind Fiu al Preaînaltului Dumnezeu, ar mai fi ales să-i fie mamă o fiică neînsemnată din popor? Dacă nu era smerit, El, Care este Ziditorul lumii văzute şi a celei nevăzute, ar mai fi venit din cer pe pământ? Dacă nu era smerit, El, Care este Dătătorul de viaţă al întregii zidiri, ar mai fi primit să se nască într-o iesle sărăcăcioasă? Dacă nu era smerit, El, Care este nevinovat şi fără de păcat, ar fi primit să fie biciuit şi batjocorit şi ar mai fi murit pe cruce, pentru mântuirea oamenilor păcătoşi şi vinovaţi? Hristos a fost atât de smerit, încât S-a jertfit pentru păcatele pe care le-am făcut noi. Este atât de smerit, încât ne roagă pe noi, care suntem făpturile create de El, să ne pocăim, ca să nu ne pierdem sufletele.
Eşti smerit? Atunci nu te minuna cu un lucru ca acesta! Gândeşte-te cât de jos a coborât Domnul, şi vei vedea nu numai că nu ai de ce te minuna, dar şi că lăudându-te cu smerenia ta, te faci de râs. Chiar de ai fi cel mai smerit dintre oameni, tot nu ai făcut nimic pe lângă ceea ce a făcut Hristos. Şi care este câştigul tău dacă smerenia te duce la mândrie? Iar cine spune că este mai bine să câştigi o virtute şi să te mândreşti, decât să cazi în păcat şi să te smereşti, acela nu ştie paguba pe care o pricinuieşte sufletului nostru trufia şi câştigul pe care ni-l aduce smerenia. Pentru că omul care dobândeşte ceva, iar apoi se mândreşte cu ce a dobândit, după cum ne dovedesc întâmplările vieţii, îşi va pierde curând sufletul. Dimpotrivă, cel care săvârşeşte un păcat, iar apoi se pocăieşte, va căpăta înţelepciune şi degrabă se va ridica din păcatul său – bineînţeles, dacă vrea să se îndrepteze.
Îmi veţi spune că mulţi oameni mergeau cu hotărâre pe drumul cel drept, dar au fost ispitiţi, din care pricină au căzut în greşeală. Vă voi răspunde: în afară de atotcunoscătorul Dumnezeu, Căruia nimic nu Îi este ascuns, poate şti cineva dacă unul sau altul păşeşte pe drumul cel drept? Ştiţi doar că de multe ori oamenii pe care îi socotim buni şi drepţi se dovedesc a fi necinstiţi şi răi.
Dar să-i lăsăm pe aceştia şi să vorbim despre ceilalţi, care se nevoiesc pentru sufletele lor. Dacă au dobândit toate virtuţile, iar de una – care este cea mai importantă, şi anume smerenia – nu s-au îngrijit, sunt părăsiţi de Dumnezeu, ca să-şi dea seama că nu au dobândit nimic prin puterea lor, ci prin harul şi ajutorul Său. Pe de altă parte, Dumnezeu nu se îndepărtează niciodată de cei care sunt smeriţi şi Îl urmează cu credinţă.
Vă voi aminti câteva pericope din Sfânta Scriptură.
Atunci când Abimelec, regele din Gherara, şi ciobanii filisteni l-au alungat pe nedrept pe Isaac de la fântâna pe care cu multă trudă o săpase, el nu s-a pierdut cu firea şi nu s-a înfuriat; nu a gândit şi nu a făcut nimic împotriva acelor oameni care l-au nedreptăţit, nici împotriva lui Dumnezeu, Care nu îl apărase. A rămas smerit şi a plecat în altă parte. De aceea, Dumnezeu i-a dat mult ajutor şi multă cinstire. În aceeaşi noapte, i S-a arătat şi i-a spus: Eu sunt Dumnezeul lui Avraam, tatăl tău! Nu te teme, că Eu sunt cu tine şi te voi binecuvânta (Facerea 26, 24). Când dreptul Isaac a auzit aceste cuvinte, s-a bucurat în inima sa şi a prins curaj. Iar făgăduinţa lui Dumnezeu nu a întârziat să se împlinească. Iată câtă putere are smerenia! Cei care mai înainte îl izgoniseră, au venit acum să îl întâlnească,   să-şi ceară iertare şi să mărturisească faptul că are putere de la Dumnezeu. Am văzut bine că Domnul este cu tine (Fac. 26, 28). Cine poate fi mai puternic decât acela care Îl are pe Dumnezeu alături de el?
Acum, să vedem cum a ajuns Iacov, fiul lui Isaac, în pământ străin, alungat fiind de fratele său, căci mare folos vom avea din aceasta. Iacov ieşind din Beer-Şeba, s-a dus în Haran. Ajungând însă la un loc, a rămas să doarmă acolo, căci asfinţise soarele. Şi luând una din pietrele locului aceluia şi punându-şi-o căpătâi, s-a culcat în locul acela (Fac. 28, 10-11). Vezi câtă aplecare spre înţelepciune avea acest om? Vezi câtă simplitate la un tânăr ce se trăgea dintr-o familie bogată? Sub cap a pus o piatră şi s-a întins pe pământ. Şi s-a învrednicit să-L vadă pe Domul, Care i-a spus: Eu sunt Domnul, Dumnezeul lui Avraam, tatăl tău, şi Dumnezeul lui Isaac. Nu te teme!… Eu sunt cu tine şi te voi păzi în orice cale vei merge; te voi întoarce în pământul acesta şi nu te voi lăsa până nu voi împlini toate câte ţi-am spus (Fac. 28, 13-15).
Aşadar, dacă vrei să înfăptuieşti lucruri mari, să nu le socoteşti mari şi nici să nu ceri răsplată pentru ele. Mereu să mărturiseşti că toate s-au făcut prin harul lui Dumnezeu. În felul acesta, adică prin faptele tale, prin recunoştinţa de care dai dovadă, dar şi prin smerenie şi cumpătare, Îl faci pe Domnul datornicul tău şi, în acelaşi timp, câştigi dragostea şi bunăvoinţa oamenilor, pentru că nimeni nu este mai iubit între oameni decât cel smerit.
Însă smerenia ta trebuie să fie sinceră şi bogată, nu mincinoasă şi părelnică. Trebuie să fie statornică şi să se manifeste faţă de toţi oamenii, fie că sunt prieteni sau duşmani, oameni mari sau neînsemnaţi. Asemenea, smerenia nu trebuie să fie numai în purtarea ta, ci mai ales în inimă.
Poţi învăţa ce înseamnă smerenia adevărată, însoţită de dreapta socotinţă, din următoarea pericopă evanghelică. Venind ei în Capernaum, s-au apropiat de Petru cei ce strâng darea (pentru Templu) şi i-au zis: „Învăţătorul vostru nu plăteşte darea?” (Mat. 17, 24).
Vedeţi, dar, că n-au îndrăznit să-I vorbească lui Hristos, ci i-au vorbit lui Petru, iar acestuia nu i s-au adresat cu vorbe grele, ci cu reţinere. Nu L-au batjocorit pe Hristos, ci au întrebat cu sfiiciune Învăţătorul vostru nu plăteşte darea? Chiar dacă nu credeau că este Fiul lui Dumnezeu, Îl respectau măcar pentru minunile pe care le săvârşea.
Ce a răspuns atunci Petru? „Ba da” Dar intrând în casă, Iisus i-a luat înainte, zicând: „Ce ţi se pare, Simone? Regii pământului de la cine iau dări sau bir? De la fiii lor sau de la străini?”. Iar Petru a răspuns: De la străini. Atunci, Domnul a zis: Aşadar, fiii sunt scutiţi (Mat. 17, 25-26). Ce a vrut să spună prin aceasta? Că dacă fiii unui rege, adică ai unei ţări, nu plătesc bir, cu atât mai mult El, Care este Fiul Regelui ceresc şi Rege El Însuşi, nu ar trebui să plătească bir. Cu toate acestea, a spus: Ca să nu-i smintim pe ei, mergând la mare, aruncă undiţa şi peştele care va ieşi întâi, ia-l, şi, deschizându-i gura, vei găsi un statir (un ban de argint). Ia-l şi dă-l lor pentru Mine şi pentru tine (Mat. 17, 27).
Vezi, dar, că nu refuză să plătească bir, nici nu-i spune pur şi simplu lui Petru să plătească. Plăteşte după ce arată mai întâi că nu este obligat să facă acest lucru. De ce plăteşte? Ca să nu-i smintească pe oamenii veniţi după bir şi pe ucenicii Săi. Aşadar, nu plăteşte bir pentru că ar fi fost silit să o facă, ci din cauza slăbiciunii firii celorlalţi.
Şi din ce pricină nu le spune să plătească birul din punga lor? Ca să arate şi de această dată că este Domnul şi Dumnezeul Universului şi că este stăpân şi peste mare. Aşadar, a spus, înainte să se întâmple, că din mare va ieşi un peşte care va avea un ban în gură. Şi cu adevărat, din porunca şi cu voia Sa, a fost prins peştele care avea în gură banul de argint. Oferind această monedă, marea a arătat supunere faţă de Ziditorul ei. Dar şi Domnul S-a purtat cu smerenie, căci a plătit birul care I s-a cerut. Dumnezeu S-a smerit dinaintea oamenilor, Ziditorul dinaintea zidirii, Binefăcătorul dinaintea celor cărora le face bine.
Aşadar, să nu ne mândrim sub nici un motiv. Să avem mereu gând smerit, orice izbânzi şi virtuţi am avea. Dacă ne smerim ca vameşul din Evanghelie, drepţi vom fi. Suntem drepţi? Atunci să credem cu smerenie că suntem păcătoşi şi ne facem de două ori mai drepţi. Pentru că Dumnezeu celor mândri le stă împotrivă, iar celor smeriţi le dă har (Iacov 4, 6).

Cam aşa, grețos dar sugestiv!


Sursa: aici

Comitetul Executiv al Cultului Penticostal a luat act de DEMISIA pastorului FLORIN IANOVICI


Având în vedere mesajul pastorului Ianovici Florin la slujba din Joia Mare din Biserica Penticostală ”Betel” București, cât și comunicatul de pe pagina sa de facebook, prin care anunță retragerea sa din Cultul Creștin Penticostal, care au produs confuzie, tulburare și durere, ne vedem nevoiți să venim cu lămuriri pentru oamenii de bună credință, care vor să cunoască adevărul.
În data de 20.09.2016, pastorul Ianovici Florin a fost suspendat din funcția de pastor pentru 6 luni, urmând ca după această perioadă să fie analizat comportamentul lui din acest interval de timp și să se hotărască în consecință.
În zilele de 4 și 5 aprilie 2017, Comitetul Executiv a discutat și analizat comportamentul lui în perioada de suspendare și a constatat că s-a conformat cerințelor disciplinare impuse în această perioadă, dar nu a convins că în viața lui personală a intervenit pocăința, atât de necesară celor care trebuie recuperați pentru slujire.
Totuși, Comitetul Executiv a hotărât să-i ridice sancțiunea, să-i mai dea o șansă, dar și să îl ajute să corecteze ceea ce trebuie să corecteze în viața lui de slujitor. De aceea s-a hotărât monitorizarea lui și a Bisericii ”Betel” până la ultima ședință a Comitetului Executiv din 2017, urmând ca atunci să se reevalueze situația, iar la începutul anului 2018, care este an electoral în Cultul Creștin Penticostal, prin votul bisericii se va stabili cine va fi păstorul coordonator al Bisericii ”Betel” București.
Condițiile care i s-au cerut în perioada monitorizării au avut în vedere vulnerabilitățile lui și prin ele s-a urmărit să fie ajutat, să fie recuperat și nu să fie limitat în ceea ce privește implicarea sa viitoare în lucrarea lui Dumnezeu.
Înainte de a-i fi comunicată decizia Executivului, pastorul Ianovici Florin a declarat că el este gata să accepte orice decizie care va fi luată în dreptul său și se angajează să o respecte.
După ce i s-a comunicat decizia, pastorul Ianovici Florin a acceptat-o și a declarat că pentru el nu-i o problemă că nu este păstor coordonator și că în realitate niciodată în colaborarea dintre el și Ivan Ștefan, „nu s-a știut cine este numărul unu și cine e numărul doi.
Am convenit cu cei doi păstori ai Bisericii „Betel”, ca joi 06 aprilie 2017, pastorul Ivan Ștefan să anunțe în Biserica ”Betel” București hotărârea Comitetului Executiv și apoi Ianovici Florin să-și reia activitatea de păstor în biserică. Nu s-a cerut ca cineva din Conducerea Cultului sau a Comunității Regionale București să meargă să facă anunțul acesta. Dacă s-ar fi dorit, am fi făcut acest lucru.
Conducerea Cultului Creștin Penticostal nu tratează cu dispreț sau cu indiferență Biserica ”Betel” București, și nici vreo altă biserică dintre cele 3000 care-i aparțin.
Pastorul Ianovici Florin și-a reluat activitatea în ziua de 09.04.2017 la Sărbătoarea Floriilor și a slujit duminică, luni, marți și joi 13.04.2017.
În Joia Mare, în mesajul pe care l-a transmis, în loc să determine credincioșii să se apropie de Dumnezeu și să se împărtășească din Trupul și Sângele Domnului Isus, a anunțat retragerea lui, surprinzând întreaga biserică.
În același moment comunicatul a apărut pe facebook, ceea ce dovedește că totul a fost pregătit din timp. De altfel el spunea că de câteva zile se gândește la lucrul acesta. Hotărârea sa este unilaterală. Nu s-a consultat cu nimeni dintre factorii responsabili și nu a comunicat înainte ceea ce vrea să facă, nici Conducerii Bisericii, nici Comunității Regionale București și nici Conducerii Cultului Penticostal.

Prezentarea motivelor pentru care a luat această hotărâre este făcută cu rea credință și plină de inexactități, încercând să arunce vina pe Conducerea Cultului Penticostal și să denigreze Cultul Penticostal din care a făcut parte aproape 24 ani.
Răspunsul nostru față de motivele invocate de Ianovici Florin este următorul:
  1. Comitetul Executiv i-a dat dreptul să participe la orice fel de acțiuni de evanghelizare, dar i-a cerut să nu inițieze el însuși astfel de acțiuni pentru a nu destabiliza Biserica „Betel”. I s-a comunicat că poate predica oriunde este chemat.
    De fapt pastorul Ianovici Florin se contrazice în discursul din Joia Mare, în care și-a prezentat retragerea, spunând o dată că are voie să predice numai în Biserica „Betel”, iar apoi că el nu va putea să adune fonduri în bisericile în care va merge la evanghelizare.
    În realitate conducerea penticostală l-a oprit de la acțiuni de evanghelizare tip Renovatio, care puneau în pericol unitatea Bisericii „Betel”, pe a cărei platformă spirituală erau organizate. Înainte de suspendarea sa, în vara anului 2016, a organizat câteva astfel de acțiuni, duminica seara, în timp ce în Biserica „Betel” erau servicii divine.
    În rest pastorul Ianovici Florin a primit libertatea de a evangheliza oriunde, atât în țară cât și în străinătate.
    Acuzația pe care el o aduce, cum că i s-ar fi interzis să evanghelizeze este neadevărată și rău intenționată. Dimpotrivă, Cultul Creștin Penticostal încurajează fiecare credincios să fie un evanghelist, căutând să aducă cât mai mulți oameni la Cristos.
  2. De asemenea Comitetul Executiv al Cultului Creștin Penticostal i-a cerut să nu facă strângeri de fonduri pentru Fundația Viață și Lumină în cadrul evanghelizărilor la care este invitat. S-a făcut mențiunea clară în fața pastorului Ianovici Florin, că va putea să primească sponsorizări, inclusiv din partea bisericilor pentru această fundație, dar nu este normal să amestece evanghelizarea cu adunarea de fonduri, tocmai pentru că s-a dovedit vulnerabil pe acest plan. Dovadă stau câteva sesizări venite la centrul Cultului Creștin Penticostal pe această speță. Condiția pusă de conducerea Cultului avea menirea să-l protejeze în punctele sale vulnerabile. Acuzația adusă de pastorul Ianovici Florin Cultului, că îi interzice să adune fonduri pentru Viață și Lumină și să hrănească orfanii, este de asemenea mincinoasă și rău intenționată. În Cultul Creștin Penticostal sunt multe biserici care susțin orfelinate și ajută orfani, iar ajutorarea orfanilor și a săracilor este una dintre valorile promovate de Cultul Creștin Penticostal.
  3. Pastorul Ianovici Florin acuză de asemenea conducerea penticostală de folosirea a două măsuri, publicând cele două adrese, una pentru biserica Betel iar cealaltă pentru el personal. Cităm din afirmațiile sale scrise în articolul de retragere:
    „Ceea ce amărăște peste măsură sufletul meu este faptul că bisericii Betel i s-a citit o versiune a deciziei – din care lipsea interdicția de a strânge bani pentru nevoiași – iar mie mi s-a transmis o altă versiune în care interdicția era enunțată. (foto 2) Biserica nu trebuie să știe tot adevărul? De ce tratăm situațiile și oamenii cu două măsuri?”
    Cultul Creștin Penticostal nu tratează situațiile și oamenii cu două măsuri, dar în încercarea sa de a denigra Cultul Creștin Penticostal, pastorul Ianovici Florin se face că nu vede că avem de a face cu două adrese diferite, una adresată lui însuși, în care i se arată că nu e normal să amestece evanghelizările cu strângerile de fonduri, iar cealaltă adresată Bisericii Betel, căreia nu i se mai menționează acest lucru, pentru că nu biserica era implicată în Fundația Viață și Lumină sau în strângerea de fonduri pentru aceasta, ci el personal.
Pe lângă discursul din Joia Mare, în care chema credincioșii să fie martori ai retragerii sale, comunicatul scris pe pagina de facebook și apoi transmis masiv în mediul virtual, în care își anunță retragerea din Cultul Creștin Penticostal, în data de 17 aprilie și-a depus în scris la Biserica „Betel”, hotărârea de a se retrage din calitatea de membru și pastor al bisericii.
Pastorul Ianovici Florin a fost invitat la o întâlnire cu Comitetul Executiv al Cultului, pentru data de 19 aprilie, dar nu a răspuns acestei invitații. În schimb a remis o adresă spre știința membrilor Comitetului Executiv (adresa nr. 178/18.04.2017), în care reafirmă decizia sa de a se retrage prin următoarele cuvinte:

cp-ianovici
Având în vedere cele de mai sus, Comitetul Executiv al Cultului Creștin Penticostal din România, întrunit în ședința din data de 19.04.2017, la care a fost invitat și Biroul Permanent al Comunității Regionale Penticostale București, ia act de decizia pastorului Ianovici Florin de retragere din Cultul Creștin Penticostal și respectă această decizie. În consecință va trebui să depună legitimația de pastor la sediul Cultului în termenul cel mai scurt cu putință.
COMITETUL EXECUTIV
AL CULTULUI CREȘTIN PENTICOSTAL – BISERICA
LUI DUMNEZEU APOSTOLICĂ DIN ROMANIA

Provocarea de a fi sfinți - pastor Nelu Brie


Hai luptă, frate, luptă


Au apărut imaginii cu reprezentanții celor "aproape o sută de biserici", protestatarii!




Sursa foto: facebook Frământând Gânduri

   Mascaradă de doi bani. Au dus, după modelul autocarul, în jur de 20 de inşi, să pună presiune. 
    Oameni buni, de ce vă lăsați înşelați. Chiar nu vedeți că faceți ceva împotriva voii lui Dumnezeu. 

     Cum poate sä mintă persoana care a scris pe Frământând gânduri în acest fel, a scris că vor fi reprezentanții a aproape o sută de Biserici. Au anunțat că vor participa .... Şi rezultatul e zero.



   Aceste minciuni cu reprezentanții a aproape o sută de Biserici, cam toată Comunitatea de Bucureşti, combătute chiar de pozele de mai sus, arată multă disperare. Foarte multă! Ce jos s-a putut coborî cel care atacă Biserica lui Hristos pentru ca nu mai poate strânge bani şi nu vrea să se pocăiască!

   Dumnezeu să binecuvinteze Biserica Lui!

P. S. Am mai văzut ceva poze mai demult cu unii care protestau în Casa Domnului, oare nu i-a învățat pe toți acelaşi om cum să procedeze?

Aproape toți s-au lămurit cine este!

Bisericile PENTICOSTALE din SUA model pentru TOATĂ LUMEA - zid în jurul FAMILIEI!


Autorul moral al răzmeriței este - Florin Ianovici

  

 Se aude de nu ştiu ce răzmeriță. Am fost şi eu informat că azi duhul răzvrătirii vrea să lucreze. Dacă au ajuns mesajele fiilor lui "Core, Datan şi Abiram" chiar şi la mine, mesaje care îndeamnă la acțiuni de protest, este foarte sigur că şi Florin Ianovici ştie de ele mai ales că au apărut pe publicația "de casă" care-l promovează şi denigrează conducerea Bisericii lui Dumnezeu.

   Ipocrizia este mare, a acestui om, fiindcă într-o chestiune care nu l-a privit, familia Bodnariu, a ieşit şi a îndemnat PUBLIC să nu se protesteze, unii zic că din Norvegia au intrat în fundația "Viață şi lumină" sute de mii de euro şi de aceea a luptat să împiedice protestele pentru cauza Bodnariu.

  Acum, fiindcă este persoana lui în joc şi vizată direct, în mesajul care îndeamnă la răzmeriță  durerea mare este: de ce nu poate să strângă bani?, (acum) Florin Ianovici nu iese cu un comunicat PUBLIC în care să condamne această mascaradă ieftină care este doar un fel de şantaj dar clar deranjează ordinea şi liniştea publică!

  Fiindcă nu iese public împotriva acestei inițiative mârşave, de care se alege praful,  este clar că autorul moral, cel puțin moral, dacă nu chiar organizatorul ei, este Florin Ianovici fiindca persoana lui este implicată şi nu se distanțează condamnând aceste acțiuni menite să sucească adevărul.

   Vedeți imaginea de mai sus şi o să vă dați seama cu câtă viclenie lucrează. Nu spun protest, spun "REUNIUNE". Doresc să pună presiune, să influențeze decizia conducerii unei instituții prin mijloace viclene şi demonice dar totuşi cu frică şi se ascund după cuvinte. 
  
   Vă întreb pe voi toți susținătorii lui Florin Ianovici chiar ştiți cine este şi de ce este capabil?

   Eu ştiu şi am de azi toată libertatea să vă spun şi vouă!

   Mai mult, dacă cineva, se va duce să aibă în vedere că comite o faptă PENALĂ:



 Administratorul ziarului www.infocrestin.com pentru că incită la ură împotriva unei instituții religioase si la deranjarea liniştii şi ordinii publice comite o acțiune penală. 

    Voi acționa conform legilor statului fiindca eu sunt tulburat, liniştea mea este tulburată, şi sunt convins că nu doar eu!

  Acum vedeți cine este Florin Ianovici, autorul moral al acestui plan, şi de azi o să vedeți clar.
  

luni, 17 aprilie 2017

Când tai spinii mai întâi îți curge sânge, te înțepi, transpiri dar satisfacția că în locul SPINILOR stă un pom dă forță!


   Săptămâna trecută la câmp am avut ceva activitate. Am tăiat mulți spini.

   Ai o satisfacție greu de descris dupä ce vezi locul eliberat şi în locul spinilor plantezi pomi care dau roade binecuvântate!

   Ce mare împlinire a fost când Domnul prin uneltele Sale, fie ele mult binecuvântate, a scos din ogorul Lui spinul. Era vopsit, aşa e şi azi. Când negru precum cauciucul, când mai maroniu ca blana unei hiene, vopsit ca să pară pom dar lupul, pardon, spinul, înțeapă la fel chiar dacă coaja nu are mereu aceeaşi culoare. 

   Când minte duce mâna la nas. Îşi umple gura de sine precum şi-o umple broasca cu muşte, că deh, nu e de ici de colo să vezi pe vorbărețul veacului acestuia, pardon pe spin pozând vopsit în apologet al adevărului. 

   Să nu vă înşele, a primit diplomă de SPIN CALIFICAT, chiar dacă se laudă cu inoceța lui, auzi. Dacă nu-L pedepseşte Dumnezeu este fiindcă e spin, pentru el nu e pedeapsă ci osândă, pedepsiți sunt fiii care trebuie corectați, spinii sunt läsați în voia minții lor şi la momentul stabilit de Domnul ajung scrum. Dacă tace Dumnezeu este pentru cä e lepădat. A hulit pe Duhul Sfânt! 

  Spinul are pliculețele cu el, pardon, țepii cu care  elimină tot! În prezența spinului ori eşti rumeguş sub țepii lui ori nu eşti! 

  Dacă te laşi manipulat de vopseaua lui, de pozele în care îi luceşte pielea de grăsime, după ce a rostit post, de ochii lui mici plini de viclenie şi de teatrul ieftin, să nu crezi că vei ajunge bine. Lângă spin eşti rumeguş sau nu eşti! Altä variantă nu există! Eva manipulată de tatăl spinului a ajuns afară, şi Adam. E expert mincinios, e hoț calificat, e spin, are plicurile la el, ipocrizia e pâinea lui zilnică, e spin şi dacă eşti vertical vezi şi te păzeşti. Dacă nu, suporți consecințele! E sufletul tău om bun, nu lăsa țepii spinului să te sfâşie! 

   Eu ştiu că e dureros să cureți de spini OGORUL dar asta e VOIA lui Hristos! Mâinile îți sunt cu räni dar sufletul e plin de BUCURIE!

   O femeie! Spinul a fost zdrobit de o femeie! E sfâşiat! La cât era el de luciferic, o femeie, l-a terminat! Azi nu poate să fie la fel?

   Şi spinii au şansa pocăinței dar pentru că țepii le sunt plini de urmele victimelor şi Dumnezeu nu a interveni ei consideră că sunt bine şi nu mai ştiu ce înseamnă întoarcerea la Dumnezeu. 

   Iuda a fost apostol dar a devenit spin. A făcut minuni, a umblat cu Dumnezeu, a mâncat cu Dumnezeu, a văzut ceea ce noi azi nici nu gândim şi totuşi, pentru că nu a vegheat, a căzut. 

 Să ne däm silințele să facem doar voia lui Dumnezeu! 
_ _ _ _ _ _ _ _
„Atunci toţi copacii i-au zis spinului: «Vino, tu, şi împărăţeşte peste noi.» Şi spinul le-a răspuns copacilor: «Dacă, în adevăr, vreţi să mă ungeţi ca împărat al vostru, veniţi şi adăpostiţi-vă sub umbra mea; altfel, să iasă un foc din spin şi să mistuie cedrii Libanului.»“ (Jud. 9:14-15).
Spinul este  una dintre cele mai nefolositoare plante de pe pământ. El nu numai că nu poate dărui nimănui umbră sub soarele deșertului, dar produce durere și chiar incendii. Iotam știe că spinul este amintit prima dată în Biblie ca o consecință a neascultării. Spinul este parte din blestemul atras asupra pământului de păcatul lui Adam și Eva:
„Omului i-a zis: «Fiindcă ai ascultat de glasul nevestei tale şi ai mâncat din pomul despre care îţi poruncisem: ««Să nu mănânci deloc din el»», blestemat este acum pământul din pricina ta. Cu multă trudă să-ţi scoţi hrana din el în toate zilele vieţii tale; spini şi pălămidă să-ţi dea şi să mănânci iarba de pe câmp.»“ (Gen. 3:17-18).
Pilda lui Iotam conține o percepere (prin analiză) a situației, urmată de o provocare și o profeție:
„Acum, oare cu adevărat şi cu toată curăţia aţi lucrat voi, făcându-l împărat pe Abimelec? Aţi arătat voi bunăvoinţă faţă de Ierubaal şi de casa lui? V-aţi purtat voi oare cu el potrivit cu slujba pe care v-a făcut-o? – Căci tatăl meu s-a luptat pentru voi; şi-a pus viaţa în primejdie şi v-a izbăvit din mâna lui Madian; şi voi v-aţi ridicat împotriva casei tatălui meu, i-aţi ucis fiii, şaptezeci de oameni, pe aceeaşi piatră, şi aţi făcut împărat peste locuitorii din Sihem pe Abimelec, fiul roabei lui, pentru că este fratele vostru. – Dacă, în adevăr şi cu toată curăţia, v-aţi purtat voi astăzi faţă de Ierubaal şi casa lui, bine! Abimelec să fie bucuria voastră, şi voi să fiţi bucuria lui! Dacă nu, să iasă un foc din Abimelec şi să mistuie pe locuitorii din Sihem şi casa lui Milo; şi un foc să iasă din locuitorii Sihemului şi din casa lui Milo şi să mistuie pe Abimelec!“ ((Jud. 9:16-20).
După ce a rostit aceste cuvinte, Iotam s-a retras de pe scenă și L-a lăsat pe Dumnezeu să dovedească în scurgerea evenimentelor cine are dreptate:
„Iotam s-a dat în lături şi a luat-o la fugă; s-a dus la Beer, unde a locuit departe de fratele său Abimelec.“ (Jud. 9:21).
Profeția lui Iotam devine realitate
Cuvântarea lui Iotam este ancorată în trei convingeri puternice:
(1) Dumnezeu este suveranul absolut al tuturor lucrurilor;
(2) Dumnezeu lucrează pentru triumful binelui și dreptății, și
(3) Răul este un fel de autodistrugere, un soi de sinucidere personală și colectivă.
Au trecut apoi trei ani și totul părea să-i meargă bine lui Abimelec.  Probabil că uitase deja de pilda rostită de Iotam. Numai că Dumnezeu n-o uitase, și Providența începe să miște evenimentele pentru ca profeția lui Iotam să se împlinească:
„Abimelec stăpânise trei ani peste Israel. Atunci Dumnezeu a trimis un duh rău între Abimelec şi locuitorii Sihemului, şi locuitorii Sihemului au fost necredincioşi lui Abimelec, pentru ca şi cruzimea săvârşită cu cei şaptezeci de fii ai lui Ierubaal să-şi ia pedeapsa, şi sângele lor să cadă asupra fratelui lor Abimelec, care-i ucisese, şi asupra locuitorilor Sihemului, care-l ajutaseră să ucidă pe fraţii săi.“ (Jud. 9:22-24).
Micul și orgoliosul despot s-a văzut jefuit de taxele de protecție pe care i le plăteau călătorii de pe drumurile comerciale:
„Locuitorii Sihemului au pus la pândă împotriva lui, pe vârfurile munţilor, nişte oameni care jefuiau pe toţi cei ce treceau pe lângă ei pe drum. Şi lucrul acesta a fost adus la cunoştinţa lui Abimelec. Gaal, fiul lui Ebed, a venit cu fraţii săi şi au trecut la Sihem. Locuitorii Sihemului au avut încredere în el! Au ieşit la câmp, le-au cules viile, le-au călcat strugurii şi au început să se înveselească; au intrat în casa dumnezeului lor, au mâncat şi au băut şi au blestemat pe Abimelec. Şi Gaal, fiul lui Ebed, zicea: «Cine este Abimelec şi cine este Sihem, ca să slujim lui Abimelec? Nu este el fiul lui Ierubaal şi nu este Zebul îngrijitorul lui? Slujiţi bărbaţilor lui Hamor, tatăl lui Sihem; de ce să slujim lui Abimelec? Oh! Dacă aş fi eu stăpânul acestui popor, aş răsturna pe Abimelec.» Şi despre Abimelec zicea: «Strânge-ţi oştirea şi ieşi!»
Zebul, cârmuitorul cetăţii, a auzit ce zicea Gaal, fiul lui Ebed, şi s-a aprins de mânie. A trimis pe ascuns nişte soli la Abimelec, ca să-i spună: «Iată, Gaal, fiul lui Ebed, şi fraţii lui, au venit la Sihem şi au răsculat cetatea împotriva ta. Acum, pleacă noaptea, tu şi poporul care este cu tine, şi stai la pândă în câmp. Dimineaţa, la răsăritul soarelui, să te arunci cu năvală asupra cetăţii. Şi când Gaal şi poporul care este cu el vor ieşi împotriva ta, să-i faci ce-ţi vor îngădui puterile.» Abimelec şi tot poporul care era cu el au plecat noaptea şi s-au pus la pândă lângă Sihem, împărţiţi în patru cete. Gaal, fiul lui Ebed, a ieşit şi a stat la intrarea porţii cetăţii. Abimelec şi tot poporul care era cu el s-au sculat atunci de la pândă. Gaal a zărit poporul şi a zis lui Zebul: «Iată un popor care se coboară din vârful munţilor.» Zebul i-a răspuns: «Este umbra munţilor pe care-i iei drept oameni.» Gaal, luând iarăşi cuvântul, a zis: «Este chiar un popor care se coboară de pe înălţimile ţării, şi o ceată vine pe drumul Stejarului Ghicitorilor.» Zebul i-a răspuns: «Unde îţi este acum gura cu care ziceai: ««Cine este Abimelec, ca să-i slujim? Nu este oare acesta poporul pe care-l dispreţuiai tu? Mergi acum şi luptă-te cu el!»» Gaal a înaintat în fruntea locuitorilor Sihemului şi s-a luptat cu Abimelec. Urmărit de Abimelec, a luat-o la fugă dinaintea lui, şi mulţi oameni au căzut morţi până la intrarea porţii. Abimelec s-a oprit la Aruma. Şi Zebul a izgonit pe Gaal şi pe fraţii lui, care n-au putut să rămână la Sihem. A doua zi, poporul a ieşit la câmp. Abimelec, căruia i s-a dat de ştire, şi-a luat ceata, a împărţit-o în trei părţi şi s-a pus la pândă în câmp. Văzând că poporul ieşea din cetate, s-a sculat împotriva lor şi i-a bătut. Abimelec şi cetele care erau cu el au pornit înainte şi s-au aşezat la intrarea porţii cetăţii: două din aceste cete s-au aruncat asupra tuturor celor ce erau în câmp şi i-au bătut. Abimelec a bătut cetatea toată ziua; a luat-o şi a ucis poporul care se afla în ea. Apoi a dărâmat cetatea până în temelie şi a presărat sare peste ea. La auzul acestui lucru, toţi locuitorii turnului Sihemului s-au dus în cetăţuia casei dumnezeului Berit.“ (Jud. 9:25-46).
Ironia scenei finale este evidentă. Iehova, Dumnezeul evreilor, face ca poporul păgân să se refugieze în templul zeului în care-și pusese încrederea. Abimelec, care fusese finanțat în campania sa cu bani din vistieria templului lui Baal, va dovedi că n-are nici un fel de respect nici pentru poporul care îl alesese și nici pentru zeul sub protecția căruia se așezase. „Spinul“ avea să stârnească acum incendiul ucigaș de oameni:
„S-a dat de ştire lui Abimelec că toţi locuitorii turnului Sihemului s-au strâns acolo. Atunci Abimelec s-a suit pe muntele Ţalmon, el şi tot poporul care era cu el. A luat o secure în mână, a tăiat o ramură de copac, a luat-o şi a pus-o pe umăr.  Apoi a zis poporului care era cu el: «Aţi văzut ce am făcut? Grăbiţi-vă şi faceţi şi voi ca mine.» Şi au tăiat fiecare câte o ramură şi au mers după Abimelec; au aşezat ramurile lângă cetăţuie şi i-au dat foc ei şi celor ce se aflau în ea. Aşa au pierit toţi oamenii din turnul Sihemului, în număr de aproape o mie, bărbaţi şi femei.“ (Jud. 9:47-49).
Cea de a doua parte a profeției din pilda lui Iotam era și ea gata de împlinire. Focul conflictului trebuia să-l mistuie acum pe Iotam prin mâna celor care îl aleseseră împărat:
„Abimelec a pornit împotriva Tebeţului. A împresurat Tebeţul şi l-a luat. În mijlocul cetăţii era un turn tare, unde au fugit toţi locuitorii cetăţii, bărbaţi şi femei; au încuiat uşile după ei şi s-au suit pe acoperişul turnului. Abimelec a ajuns până la turn; l-a bătut şi s-a apropiat de uşa turnului ca să-i pună foc. Atunci o femeie a aruncat o piatră de râşniţă pe capul lui Abimelec şi i-a sfărâmat ţeasta capului.“ (Jud. 9:50-53).
Obsedat de putere și orgolios până la absurd, Abimelec este preocupat de propria imagine chiar și în clipa morții. În această privință, comentatorii remarcă o simetrie semnificativă cu felul în care a murit și Saul, primul împărat peste tot Israelul (1 Sam. 31:4):
„Îndată el a chemat pe tânărul care-i purta armele şi i-a zis: «Scoate-ţi sabia şi omoară-mă, ca să nu se zică de mine: ««L-a omorât o femeie.»» Tânărul l-a străpuns cu sabia şi a murit.“ (Jud. 9:54).
Nici un cuvânt din pilda lui Iotam n-a rămas neîmplinit de Dumnezeu. El are întotdeauna ultimul cuvânt în ceea ce se întâmplă cu oamenii pe fața pământului. Când ambiția nu este subordonată voii lui Dumnezeu, conduce întotdeauna către un final tragic.
Samuel ține să-și încheie relatarea cu o concluzie despre Providența divină care are ultimul cuvânt chiar și atunci când oamenii nu țin cont de ea, iar unii chiar se și cred …împărați:
„Când au văzut bărbaţii lui Israel că Abimelec a murit, au plecat fiecare acasă. Astfel a făcut Dumnezeu să cadă asupra lui Abimelec răul pe care-l făcuse tatălui său, ucigând pe cei şaptezeci de fraţi ai lui; şi Dumnezeu a făcut să cadă asupra capului oamenilor din Sihem tot răul pe care-l făcuseră. Astfel s-a împlinit faţă de ei blestemul lui Iotam, fiul lui Ierubaal.“ (Jud. 9:55-57).
La fel și astăzi tot ceea ce se întâmplă pe plan politic, social, militar, chiar și economic, are implicații spirituale. De fapt, Abimelec, primul împărat, este un tip al lui Anticrist, împăratul care va veni şi care în vremurile din urmă se va ridica împotriva fiilor împărăției și-i va omorî, va cere închinare din partea tuturor popoarelor și se va război cu Dumnezeu Însuşi; dar Biblia ne spune că Domnul Isus îl va nimici cu suflarea gurii Lui (2 Tesaloniceni 2:4-8)!

De ce a părăsit FLORIN IANOVICI Biserica lui Dumnezeu? Răspunsuri ....

  
    Încă nu am reuşit să aflu cine este persoana care a făcut aceasta analiză foarte interesantă. Poate între cei care ascultați acest audio sunt peroane care pot să spună cine este? Eu unul sunt foarte curios. 

  Ceea ce spune are substanță. 

    

   


sâmbătă, 15 aprilie 2017

Apel la CALM şi RAȚIUNE în cazul FLORIN IANOVICI!

   

Suntem în timpul celei mai mari sărbători creştine, moartea şi învierea Domnului Isus Hristos. Ar trebui să fie linişte peste inimi, mulți nu o au, nu au avut-o niciodată, şi-i fac şi pe alții să păcătuiască instigându-i la ură faţă de conducerea Bisericii lui Dumnezeu Penticostale.
    Oameni buni, vă rog să vă liniştiți. Vă rog să gândiți, cel care a provocat acest circ, în loc sä se pocăiască, e omul pe care mulți azi îl plâng deşi el a izbit în conducerea Cultului, victima nu este el. Stați şi gândiți-vä doar câteva momente, chibzuiți, cine a gândit aceast joc ieftin şi l-a mutat în spațiul public în timpul unei slujbe sfinte? De ce nu vedeți adevärul?
   Sunt räi frații din conducerea Cultului pentru că i-au interzis cele scrise? Nu. În baza tuturor probelor existente măsurile au fost drepte. Dacă ați cunoaşte ce ştiu frații din conducere ați amuți, dacä sunteți de bună credință, fiindcă sunt unii care deşi "o ții de coarne spun că este ciută"!
   Oameni buni, Florin Ianovici a adus nişte argumente, în baza cărora a plecat din Biserica Penticostală, argumentele lui nu au incriminat conducerea Cultului, ci tot pe el.

1. Că în hârtia trimisä Bisericii Betel nu era trecută şi interdicția de a strânge bani pentru "Viaţă şi lumină", nu e dublă mäsură din partea conducerii Cultului, e un act de normalitate, nu Biserica Betel face parte din bordul de conducere al fundației "Viață si lumină" şi nu ea strângea colecte pentru fundaţie, e normal să fie trecută doar în dreptul pastorului Ianovici căci el fäcea acestea. Şi să nu credeți că frații nu au avut argumente serioase, probe, când i-au pus această interdicție. Diferența dintre cele două hârtii a fost doar un pretext de a ieşi repede afară fiindcă în Cult nu mai poate! 

2. Evanghelizări poate face pastorul Ianovici, nimeni nu l-a oprit. Da, să organizeze l-a oprit cäci aici e vorba de finanțe. Dar Florin Ianovici dacă chiar vrea oameni mântuiți se duce la metrou şi evanghelizează de luni până duminică, la Unirii, Obor, Lujerului etc. căci frații şi nimeni nu-l poate opri.  Poate să facă evaghelizări şi să predice, acesta a fost un pretext ca să iasă afară caci în Cult, că nu-l lasă frații să evanghelizeze. Dacă îi ardea inima după evanghelizare joi, 13.04.2017, la slujă predica Evanghelia, nu arunca cu mocirlă, pe facebook evangheliza, nu denigra. El a fost deranjat că nu poate organiza, e o mare diferență. Sä fim cu teamă de Dumnezeu şi să vorbim adevărul.

3. Florin Ianovici a pozat în victimă şi a mai scris public pe facebook:


   A scris că o să iasă cu materiale, dovezi şi fapte, după adevăr. Eu vă spun că nu o să facă aşa ceva. Dacă iese cu ADEVARUL nici un om sincer nu mai stă lângă el. Dacă iese cu născociri avocățeşti şi cu sentimentalisme psihologice eu, din dragoste pentru ADEVÄR şi pentru oamenii lui Dumnezeu, voi ieşi public cu zeci de probe şi cu zeci de martori şi se va vedea cine are dreptate. Dar nu o să iasă, nu cred. 

   Cu smerenie, vă rog, oameni buni, nu vă mai faceți păcate denigrând conducerea Cultului, manipulați fiind, pentru deciziile luate fiindcă nu ştiți nimic, dacă ați ştii doar câte ceva ați täcea. Nu vă mai faceți păcate, fiți cu teamă de Dumnezeu!

Dumnezeu să binecuvinteze Biserica!
Fie ca măcar în ceasul al 12-lea să se POCĂIASCĂ!

vineri, 14 aprilie 2017

Pentru toate vedetele care se predică pe ei şi firea pämântească - SĂ PREDICĂM pe DOMNUL HRISTOS!

Cărțile mele cardinale, să le numesc de căpătai pentru predicarea expozitivă sunt „Portretul predicatorului” si „Puterea predicării” de John Stott, „Suprematia lui Hristos in predicare” de John Piper si „Preaching for God’s Glory” de Alistair Begg.
Le-am citit toate patru și vreau să fac acum referire la cea a lui Alistair Begg. –Predicând pentru Gloria lui Dumnezeu. Iar astăzi la finalul articolului îți voi recomanda ultimul titlu pe care îl parcurg si eu acum „Predicarea Expozitiva” -cum propovaduim astazi Cuvantul lui Dumnezeu? de David Helm, oferită gratuit prin curtoazia celor de la MagnaGratia.org
La pag. 16 el menționează despre caricaturile predicării adevărate.  Cu tristețe trăim vremurile când predicile expozitive au fost eclipsate de povestioare, experiențe, mărturii, glumițe, poante și videoclipuri văzute pe Youtube sau Facebook și predicatorul biblic a fost înlocuit de:
  1. The cheerleader – majoreta : acest om bine intenționat are o nevoie aparte de a fi plăcut si acceptat de toată lumea. Oricare ar fi contextul mesajului său, el tot o să scoată ceva bun, și o inspirație pozitivă din text. O duminică bună pentru el este una în care oamenii lui râd mult, sunt afirmați și felicitați și pleacă acasă mult mai încrezători în sine, decât au ajuns la biserică. Fie că au fost confruntați cu adevărul Cuvântului lui Dumnezeu sau smeriți de prezența lui Dumnezeu, ei pierd din vedere în mare măsură căutarea pentru integritate, iar preocuparea cu privire la sfințenie este înlocuită de căutarea după motivație și fericire. Un astfel de individ lasă de multe ori învățătura Bibliei pentru grupuri mici sau studii de casă. El simte, că sarcina predicatorului, este de a le pompa în stima de sine-adevăruri -și să îi pregătească pentru săptămâna descurajatoare pe care îi așteaptă de îndată ce părăsesc clădirea.Din păcate, în astfel de cazuri, oile pleacă agitate si fără să fie consolidate, hrănite, iar zahărul (predica dulce-siropoasă) nu prea le ține de foame în căutarea substanțelor hrănitoare pentru sufletele lor.  Așadar lucrarea unui astfel de predicator (încurajatorul-majoreta) nu este terminată „sau dusă bine la îndeplinire”. (ascultătorii încă rămîn cu nevoi legitime si chiar frustrări în lipsa Cuvântului vieții!)
  2. The Conjurer -Scamatorul -Când auzim adunarea spunând „Nu este uimitor ce a putut scoate din textul ăsta?”nu ar trebui să asumăm imediat asta ca fiind o veste bună! Când predicatorul refuză să facă munca grea de a descoperi semnificația reală a textului în contextul său, și atunci când face divorțuri între descoperire si aplicare, atunci orice idee poate fi livrată și transportată, dar aceea nu mai este Cuvântul lui Dumnezeu. R. W. Dale  făcea referire la acest lucru în cursurile sale despre predici oferite studenților la facultatea Yale în 1876:
„Întotdeauna mă gândesc la trucurile acelor domni ingenioși care distrează publicul prin frecarea unui sceptru sau *baghetă între mâinile lor până când devine un canar, si extrag de la mâneca hainei lor o jumătate de duzină de globuri de sticlă umplute genial cu apă, și cu patru sau cinci carași ce înoată în fiecare dintre ele.Îmi place să ascult un bun predicator, și nu am nici o obiecție în lume să fiu amuzat de trucurile unui iluzionist inteligent; dar eu prefer să păstrez separație între scamatorie și predicare. Scamatoriile în biserică, duminică dimineața, evocînd texte din Scriptură, acestea nu sunt pentru gustul meu”. pag 127
3.The storyteller -Povestitorul – Acest om este convins de faptul că din moment ce toată lumea iubește o poveste bună (iar in postmodernism toți pricepem mai bine adevărurile cu povestioare) și din moment ce oamenii au tendința de a fi mai puțini înclinați să urmeze expunerea Bibliei (apropo doctrina, dogmatica obosesc pe postmodernisti) , atunci el va dezvolta darul său de povestitor neglijând astfel munca grea a expunerii biblice. Da, povestirile făceau parte din învățătura lui Isus. Chiar dacă am învățat, în școala duminicală, că parabolele sale au fost „povești pământești cu semnificație cerească” asta nu acordă predicatorului contemporan o licență de a spune orice bazaconie, întâmplare, fără nici o utilitate cerească sau pamântească.
4. The entertainer– (animatorul, comedianul, actorul care distrează)-  Acesta tinde să promoveze un mediu în care oamenii vin să se așeze (consumatorii, spectatorii, cei din audiență, publicul pasiv si obosit de munca din timpul săptămânii ce își dorește ceva palpitant la biserică) pe spate, relaxați și să evalueze performanța, mai degrabă decât să aibă o atitudine a inimii ascultătoare , conform imnului unui scriitor creștin :
Master, speak, thy servant heareth,
Waiting for thy gracious word.
Speak to me by name, O Master,
Let me know it is to me
5. The systematizer (Sistematizatorul) eu ăsta îl numesc cititorul ambulant, care parcă îți lecturează o schiță de predică dintr-un comentariu biblic. Nu tu pasiune, nu tu viață, nimic!
Alistair Begg spune ” Mă refer aici la predicatorul care vede textul Scripturii doar ca fundal pentru un curs doctrinar. Acest lucru este diferit pentru individul care în exegeza pasajului, trasează elementele doctrinei creștine. Cadrul teologic al sistematizatorului este așa de pronunțat încât predomină expunerea, predicarea. Este foarte posibil ca un astfel de om atunci când predică să fie lipsit de angajamentul emoțional cu textul. Sensibilitatea la genurile literare va fi foarte redusă iar poezia, narațiunea, parabola,dialogurile toate sunt aplatizate la nivelul prozaic al unei cărți reci de teologie. (Uneori și eu am impresia că e unu care îți citește mersul trenurilor în gară, un fel de funcționar public sictirit care doar își citește replicile, sau un prezentator de meteo plictisit). Nu există nici o încercare de dramatizare a textului (aici nu vorbim de melodramatisme sau actorie superficială) ci de lirism,entuziasm din Dumnezeu,dramatism,pasiune, înflăcărare, charismă in predicare.
Este de înțeles ca atunci când auzim acest fel de predicare că nu ne vom îndoi de veridicitatea informațiilor primite, dar ne va mira absența pasiunii.
6. The psychologist-Psihologul: Într-o companie aeriană există regulat reviste cu articole semnate de psihologi. De obicei le citesc pentru că este aproape întotdeauna în avantajul meu. Am învățat multe sfaturi utile despre creșterea copiilor mei, sau articolele care tratează nerăbdarea mea și mi-au reamintit de multe ori să cumpăr flori pentru soția mea. Dar asta până într-un anumit punct! DIN NEFERICIRE, amvoanele bisericilor au ajuns într-un număr așa de mare  să fie umplute cu pseudo-psihologi (specialiști în psihologie pragmatică-experți sociali, statisticieni) care au decis să devină furnizori de perspective utile, furnizori de stări emoționale, dintre care cele mai multe pot fi (și sunt livrate) fără nici o menționare a Bibliei. E un fel de abordare „Completați spațiile goale„care oferă 7 principii pentru părinti eficienți, sau primele 10 provocări cu care se confruntă cuplurile de azi. Astfel vei observa tot mai des zeci de persoane subnutrite din cauza auzirii acestui regim alimentar (plin de rețete si formule prestabilite, formule pentru succes, bunăstare, fericire, prosperitate….and bla bla bla) si care plâng pe bună dreptate, asa cum au făcut oamenii în zilele lui Neemia 8:1 „Aduceti Cartea”.
7. The Naked Preacher -Predicatorul gol goluț-(autentic, transparent, plângăgiosu, siroposu „predicatoru cu lacrimi si muci..experiențe..experiențe..dar nimic din Scriptură) – In cultura noastră predicatorii care încearcă să devină „mai autentici ca alții” vor utiliza amvonul ca platformă în care își vor mărturisii greșelile și slăbiciunile lor pentru a intra în vogă si a fi populari. (acest trend și fenomen este fff vizibil în spațiul starurilor penticostale ..care predica 2 ore te miri ce, dar nu Evanghelia! ci pe unde s-au plimbat, ce au văzut la TV, ce au mai mâncat, ce au mai visat, ce au mai citit pe internet..etc). O adevărată rușine, dar mă gândesc că oamenii în lipsa de vedete, mondenități și starlete din lumea media își alimentează mintea cu astfel de exemplare. Rușine!

P.S. Și mie îmi plac povestioarele, ilustrațiile si nu sunt eu mai sfânt ca papa Francisc in predicare, ceea ce vreau să învăț tot mai mult este cum să rămân atașat textului si contextului, să nu calc pe pedala ambițiilor personale când găsesc un text ce îmi justifică convingerile personale, și să nu citesc un text în timpul unei predici în biserică și apoi să ofer oamenilor 30 de minute doar ideile mele, precum unii citesc versetele din Scriptură ca și Imnul național la un meci de fotbal, la început iar apoi sunt liberi să iși lanseze ideile personale.
Eu unul îmi doresc sa fiu loial Cuvântului Său și mă gândesc că și tu dorești același lucru. Spor in pregătire, spor in rugăciune si putere de sus in trăirea/ vestirea Evangheliei. Căci cine Il onorează pe Dumnezeu astfel si Dumnezeu il va onora pe el.
Așadar dacă dorești să nu plictisești oamenii cu frunze, frunze, vorbologie, și rostiri fără sens, cuvântări cu spasme si lipsite de logică, fără hrană dătătoare de viața, hai să studiem împreuna cartea asta Predicarea Expozitiva de David Helm.


Porunca 11 -„Să nu plictisești oamenii”


Sursa: