(partea a IV-a)
Mai demult
nu era ca astăzi. Astăzi e lumea în Biserică. Lumea se arată prin lanţuri,
cercei, vopsele, inele, modă. În această masă de pocăiţi, „că toţi sunt frate
pocăiţi” zic mulţi, unii sunt doar născuţi din nou. Dacă la noapte ar fi
răpirea „vor fi mântuiţi toţi frate” (zice pocăitul de azi). Unii sunt şi
botezaţi în apă că „ăsta” trebuie făcut. Nu e greu să te botezi în apă. Nu mai
e aşa de greu ca în trecut. Sunt, câţiva, botezaţi cu Duhul Sânt, că e nevoie
ca să fie ordinaţi, să meargă în misiune, e nevoie de această condiţie. Cam
asta e imaginea Bisericii de astăzi, a multor Biserici Penticostale.
Biserica
Primară însă a fost diferită faţă de cea de azi. Dacă nu aşa de diferită în ce
priveşte ţinuta, că mai erau unele care veneau fără să-şi acopere capul,
cu toate că nu erau prea tolerate, dacă că nu era aşa diferită în ce priveşte
moralitatea, că mai era câte un curvar, dacă în aceste privințe nu era prea diferită a
fost diferită faţă de cea de acum în ce priveşte distincţia, clasificarea
membrilor pe categorii: născuţi din nou, botezaţi în apă şi botezaţi cu Duhul
Sfânt. Ei nu făcau asemenea clasificări. Atunci dacă voiai să-L urmezi pe Hristos
obligatoriu trebuia să fii şi născut din nou şi botezat în apă şi botezat cu
Duhul Sfânt.
Frate!
Serios? Ce faci, bine că nu-i faci penticostali şi pe Adam şi pe Eva. Nu-i fac
penticostali. Că nu eu botez cu Duhul Sfânt. Şi cu siguranţă că Adam cu Eva nu
au fost penticostali dar Biserica Primară a fost cam toată.
Extraordinar!
Iar începi cu ura! Tu urmăreşti numai cearta! Eşti călăuzit de un duh care
seamnănă dezbinare tocmai tu care vorbeşti despre Duhul Domnului!
De unde
până unde Duhul Domnului neagă adevărul pe care l-au predicat Hristos şi apostolii?
Adevărul este o sabie cu două tăișuri pentru că taie acele învățături de care
noi ne-am lipit și pe care le considerăm importante. Adevărul taie în
sensibilitățile noastre și nu putem de multe ori să acceptăm asta.
Hristos a cerut ca toţi cei care cred în el să se apropie
de El şi vor primi botezul cu Duhul Sfânt. Unde scrie? Scrie la Ioan 7:37-39;
Ioan 14:15-17. Pot să mai îţi arăt şi în alte locuri unde scrie dar dacă vrei
să crezi că în Biserica Primară era regulă şi botezul cu Duhul Sfânt ți-e
suficient un pasaj clar. Dacă te îndoieşti îţi arăt unde scrie şi că Biserica nu
a discutat ci a aplicat învăţătura Domnului cu privire la Botezul cu Duhul Sfânt
şi a transmis-o prin scris mai departe.
Petru
în celebra predică în care au crezut în Domnul câteva mii de oameni nu s-a
oprit a le spune doar de naşterea din nou şi de botezul în apă. A continuat şi
le-a spus şi despre darul Sfântului Duh, cu referite clară la botezul cu Duhul
Sfânt pe care toți trebuie să-L primească – Fapte 2.
Când
oameni din Samaria au primit Cuvâtul au fost trimişi apostoli ca să se roage
pentru ei ca să primească şi Duhul Sfânt. Pavel în Efes a întâlnit nişte oameni
care nici măcar nu erau născuţi din nou. După ce le-a predicat Cuvântul şi au
fost născuți din nou, Pavel s-a rugat pentru ei şi au fost şi botezaţi cu Duhul
Sfânt.
Cu toate
obiecţile tale prietene, cu toate că poţi lua fiecare pasaj în parte ca să-l
tratezi exegetic sau cum vrei, dacă eşti sincer vei constata că în Biserica
Primară toţi erau şi născuţi din nou şi botezaţi cu Duhul Sfânt.
Mama
Domnului a fost botezată cu Duhul Sfânt. Cei unsprezece apostoli au fost
botezaţi cu Duhul Sfânt. Pavel a fost botezat cu Duhul Sfânt. Poţi crede sau nu dar asta e realitatea.
Eu te tog crede-o şi dacă nu eşti botezat cu Duhul
Sfânt stătuieşte după botez.
În
loc de concluzii
„Pe
când Se afla cu ei, le-a poruncit să nu se depărteze de Ierusalim, ci să aştepte
acolo făgăduinţa Tatălui <<pe care>> le-a zis El <<aţi
auzit-o de la Mine. Căci Ioan a botezat cu apă, dar voi, nu după multe
zile, veţi fi botezaţi cu Duhul Sfânt.>>”[1]
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu