luni, 21 iulie 2014

Penticostal şi altceva sau doar penticostal?


Penticostal şi altceva sau doar penticostal?

    (prima parte)
În mediul evanghelic, baptist, creştin evangheic, adventist se tot ridică, în ultima vreme, problema botezului cu Duhul Sfânt. Sincer mă interesează şi mă afectează cumva interesul evanghelicilor pentru o problemă pe care consider la fel de importantă pentru viaţa Bisericii după cum este sângele  de important pentru trupul omului și îmi pare bine că se discută această problemă dar concluziile altor culte evanghelice nu mă afectează atât de tare, cu privire la lucrarea Duhului Sfânt, pe cât mă afectează punctele de vedere din Biserica Penticostală cu privire la acest subiect.  
Mă interesează că în cele mai multe Biserici Penticostale nici nu se mai ridică problema botezului cu Duhul Sfânt. În altele pastorii fac studii despre lucrarea Duhului Sfânt fără să vorbeacă despre Botezul cu Duhul Sfânt. În altele dacă vorbeşti despre botezul cu Duhul Sfânt eşti considerat conservator. Altele văd botezul cu Duhul Sfânt doar ca pe o împuternicire pentru lucrarea de predicare, misiune etc. O concluzie ar fi că în Bisericile Penticostale, caraghios nu? numele nostru e legat de botezul cu Duhul Sfânt, in cele mai multe procentajul celor botezaţi cu Duhul Sfânt foarte mic, poate nici 10%.
În acest context vreau să ridic o problemă. „Chestia” aceasta de-a fii penticostal este o problemă necesară în Biserică sau nu din moment ce Biserica Penticostală nu mai pune accent pe botezul cu Duhul Sfânt în practică, pentru că la nivel de Mărturisire de Credință toți membrii trebuie să urmărească umplerea cu Duhul Sfânt? Mă întreb oare după linia Bibliei este bine să fii un creştin penticostal, mă refer nu la doctrină ci la a fii botezat cu Duhul Sfânt cu semnul vorbiri în alte limbi, sau este ceva rău să fii creştin penticostal? Este facultativ sau este obligatoriu să fii şi botezat cu Duhul Sfânt? Este botezul cu Duhul Sfânt o condiţie ca să-ţi duci mântuirea la capăt sau nu? Această problemă este foarte serioasă pentru că dacă Biblia ne spune că nu e obligatoriu atunci mă întreb de ce Biseica noastră a fost penticostală până ieri? Nu era mai bine să fie numai baptistă (botezată in apă)? Dar dacă e obligatoriu botezul cu Duhul Sfânt, mă intreb de ce biserica se ruşinează de acest act şi-l ocoleşte?
Ajungem la bubă. În Biserica Penticostală există persoane, de obicei baptiste în trăire și penticostale numai cu numele, dar nu numai, care sunt de părere că pentru a ajunge la ţinta propusă, adică in cer, pentru că numai când ajunge omul acolo putem spune că este mântuit încât mântuirea să nu şi-o mai poată pierde, (există persoane) care spun să pentru a ajunge în cer nu e obligatoriu să ai botezul Duhului Sfânt. Unii cred că se pot să fie  şi altceva ca să ajungă mântuiți. Nu contează dacă eşti doar botezat în apă, cu alte cuvinte dacă eşti numai baptist, adventist sau creştin după evanghelie, tu trebuie să fi sigur că eşti la fel de mântuit ca unul și botezat cu Duhul Sfânt sau ca un penticostal. Asta este părerea multora astăzi.
 Dincolo de faptul că mă pun din nou într-o postură  delicată vreau să demonstrez că în parametrii Scripturii nu există şi penticostal şi altceva există doar penticostal, în parametrii Noului Testament, nu în cel ai multor predicatori, teologi etc. de azi. Adică? Eu afirm că omul primește mântuirea prin credință, prin har, dar ca să-și ducă mântuirea la capăt, ca să ajungă să se asemene tot mai mult cu Domnul Hristos orice creștin trebuie să aibă parte de umblarea prin Duhul! Această umblare prin Duhul, în Noul Testament, începe din momentul botezului cu Duhul Sfânt!

Sau botezat cu Duhul Sfânt sau în flăcările Iadului

             Am dat examenul pentru a obține permisul de conducere care cuprinde mai multe probe. În urma examenului, participanții s-au împărțit numai în două categorii,  deși poate că unii ar fi vrut să fie mai multe, participanți cu permis de conducere și fără permis de conducere.
            În urma participări la un concurs unde este un premiu fabulos concurenții se împart, la finalul concursului în numai două categorii, câștigători și pierzători. Nu există și o a treia categorie sau a patra. Sunt doar două.
            Există multe întrebări, probleme, domenii, situații, ipostaze, care împart oamenii numai în două tabere. O astfel de clasificare a făcut-o Ioan Botezătorul. Contextul în care a delimitat lumea în doar două categorii este semnificativ. El boteza. Și în timp ce boteza, a demonstrat că botezul nu este nimic dacă nu este precedat de o renunțare a omului la păcat. Și nu s-a oprit la atât. A continuat spunând că botezul în apă precedat de pocăință trebuie urmat de botezul cu Duhul Sfânt. Ioan Botezătorul a predicat BOTEZUL DUHULUI SFÂNT!
 Ioan Botezătorul a împărțit lumea în două categorii. Oameni care vor fi aruncați în focul care nu se stinge, după cum pleava este aruncată în foc, și oameni care vor ajunge în Raiul lui Dumnezeu, grâul  care este pus într-un loc special. Este evident că sunt numai două categorii de oameni. CITIȚI BIBLIA ȘI VEDEȚI DACĂ SUNT MAI MULTE!
 Întrebarea normală care se ridică este: care sunt caracteristicile oamenilor care ajung în rai? Cine sunt cei numiți grâu? Am spus că este semnificativ contextul în care este vorba despre cele două categorii. Fără să facem pălăvrăgeală subliniem că trei sunt acțiunile oamenilor pentru rai:  pocăință, botez în apă și botez cu Duhul Sfânt conform predicii lui Ioan Botezătorul consemnate în fiecare EVANGHELIE.
Cu sigurnață că din punct de vedere firesc, dacă nu aș ține cont de Dumnezeu, aş spne că nu trebuie să faci nimic ca să ajungi în Rai. Dar când ești conștient de Dumnezeu nu poţi să umbli, dacă te temi de El, cu jumătăţi de măsură, să spui că e suficientă numai pocăinţa fără botezul în apă, sau că sunt suficiente numai acestea două pentru a fi mântuit fără să mai menţionezi şi botezul cu Duhul Sfânt din moment ce Ioan Botezătorul menţionează botezul cu Duhul Sfânt ca fiind caracteristic celor care merg în Rai, a celor care sunt grâu. SPECIFIC ȘI VOI REVENI – BOTEZUL DUHULUI SFÂNT NU ESTE NAȘTEREA DIN NOU.
 Din punct de vedere omenesc este confortabil să cunoști că lumea nu se uită la tine cu dispreţ, măcar că nu-i minţeşti şi că le spui cuvântul aşa cu este scris, dar când vine vorba să aleg între a  ajunge confortabil în raport cu omul sau cu Dumnezeu vreau să mă ştiu prieten cu Dumnezeu chiar dacă oamenii se uită la mine ca la Hitler. Nu pot să spun că e suficient ceva care nu e suficient. Dacă vrei să ajungi în cer trebuie să fii şi botezat cu Duhul Sfânt. Asta nu e poezie. E riscul unora că îşi permit să interptereze mai mult decât scrie. Acest cuvânt este clar. El este  cu atât mai important cu cât fiecare evanghelist a ținut minte și a notat pentru a nu se pierde din vedere nici măcar în veacul XXI acest mesaj pe care Ioan Botezătorul l-a transmis.
Mă gândesc că dacă m-aş duce mâine în centru Bucureştiului, la radio sau TV ca să spun că pensile vor creşte de luna umătoare cu 24% sunt convins că mesajul meu nu ar trezi interes. Dar dacă mâine primul ministru sau preşedintele ar face acelaşi anunţ toate ziarele, la radio şi TV , ar vorbi numai despre ce a spus preşedintele. Două ar fi motivele pentru care mesajul ar fi luat în seamă. Primul motiv este legat de statutul persoanei care rosteşte mesajul, preşedintele ţării. E important când vorbeşte preşedintele ţării. Iar al doilea motiv pentru care mesajul ar fi scris şi transcris şi discutat ar fi faptul că acesta, mesajul, este unul important.
Evangheliştii luând contact cu mesajul lui Ioan Botezătorul au considerat că este un mesaj fundamental deoarece Ioan Botezătorul nu era oricine, era cel mai mare născut din femeie, iar mesajul lui era extrem de important deoarece vorbea despre mântuire. Din aceste considerente toţi evangheliştii fiind călăuziţi de Duhul Sfânt au considerat mesajul ca fiind de-o importanţă vitală şi l-au conservat ca să rămână îndrumător de-a lungul veacurilor.
Da! Despre cei mântuiţi ca fiind botezaţi cu Duhul Sfânt vorbesc toţi evangheliştii.  E greu! E stânjenitor! E incomod! Din aceste motive omul poate să nu fie de acord cu privile la încadrarea botezului cu Duhul Sfânt în definiţia pocăinţei. Dar nu eu am introdus botezul cu Duhul Sfânt în ecuaţia pocăinţei. Dacă vreţi să vă certaţi cu mine şi credeţi că aveţi argumente care pot să mă facă praf vă recomand să nu veniţi la mine. Mergeţi la Ioan Botezătorul care a spus clar că nu mai există şi altceva, există numai penticostal. Fiecare pocăit trebuie să fie penticostal, nu de la penticostali, ci botezat cu Duhul Sfânt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu