Penticostal şi altceva sau doar penticostal?
(prima parte)
În
mediul evanghelic, baptist, creştin evangheic, adventist se tot ridică, în
ultima vreme, problema botezului cu Duhul Sfânt. Sincer mă interesează şi mă
afectează cumva interesul evanghelicilor pentru o problemă pe care consider la
fel de importantă pentru viaţa Bisericii după cum este sângele de important pentru trupul omului și îmi pare
bine că se discută această problemă dar concluziile altor culte evanghelice nu
mă afectează atât de tare, cu privire la lucrarea Duhului Sfânt, pe cât mă
afectează punctele de vedere din Biserica Penticostală cu privire la acest
subiect.
Mă
interesează că în cele mai multe Biserici Penticostale nici nu se mai ridică
problema botezului cu Duhul Sfânt. În altele pastorii fac studii despre
lucrarea Duhului Sfânt fără să vorbeacă despre Botezul cu Duhul Sfânt. În
altele dacă vorbeşti despre botezul cu Duhul Sfânt eşti considerat conservator.
Altele văd botezul cu Duhul Sfânt doar ca pe o împuternicire pentru lucrarea de
predicare, misiune etc. O concluzie ar fi că în Bisericile Penticostale,
caraghios nu? numele nostru e legat de botezul cu Duhul Sfânt, in cele mai
multe procentajul celor botezaţi cu Duhul Sfânt foarte mic, poate nici 10%.
În
acest context vreau să ridic o problemă. „Chestia” aceasta de-a fii penticostal
este o problemă necesară în Biserică sau nu din moment ce Biserica Penticostală
nu mai pune accent pe botezul cu Duhul Sfânt în practică, pentru că la nivel de
Mărturisire de Credință toți membrii trebuie să urmărească umplerea cu Duhul
Sfânt? Mă întreb oare după linia Bibliei este bine să fii un creştin
penticostal, mă refer nu la doctrină ci la a fii botezat cu Duhul Sfânt cu
semnul vorbiri în alte limbi, sau este ceva rău să fii creştin penticostal? Este
facultativ sau este obligatoriu să fii şi botezat cu Duhul Sfânt? Este botezul
cu Duhul Sfânt o condiţie ca să-ţi duci mântuirea la capăt sau nu? Această
problemă este foarte serioasă pentru că dacă Biblia ne spune că nu e
obligatoriu atunci mă întreb de ce Biseica noastră a fost penticostală până ieri?
Nu era mai bine să fie numai baptistă (botezată in apă)? Dar dacă e obligatoriu
botezul cu Duhul Sfânt, mă intreb de ce biserica se ruşinează de acest act şi-l
ocoleşte?
Ajungem
la bubă. În Biserica Penticostală există persoane, de obicei baptiste în trăire
și penticostale numai cu numele, dar nu numai, care sunt de părere că pentru a
ajunge la ţinta propusă, adică in cer, pentru că numai când ajunge omul acolo
putem spune că este mântuit încât mântuirea să nu şi-o mai poată pierde, (există
persoane) care spun să pentru a ajunge în cer nu e obligatoriu să ai botezul
Duhului Sfânt. Unii cred că se pot să fie şi altceva ca să ajungă mântuiți. Nu contează
dacă eşti doar botezat în apă, cu alte cuvinte dacă eşti numai baptist,
adventist sau creştin după evanghelie, tu trebuie să fi sigur că eşti la fel de
mântuit ca unul și botezat cu Duhul Sfânt sau ca un penticostal. Asta este
părerea multora astăzi.
Dincolo de faptul că mă pun din nou într-o
postură delicată vreau să demonstrez că
în parametrii Scripturii nu există şi penticostal şi altceva există doar
penticostal, în parametrii Noului Testament, nu în cel ai multor predicatori,
teologi etc. de azi. Adică? Eu afirm că omul primește mântuirea prin credință,
prin har, dar ca să-și ducă mântuirea la capăt, ca să ajungă să se asemene tot
mai mult cu Domnul Hristos orice creștin trebuie să aibă parte de umblarea prin
Duhul! Această umblare prin Duhul, în Noul Testament, începe din momentul
botezului cu Duhul Sfânt!
Sau botezat cu Duhul Sfânt sau în flăcările Iadului
Am dat examenul
pentru a obține permisul de conducere care cuprinde mai multe probe. În urma
examenului, participanții s-au împărțit numai în două categorii, deși poate că unii ar fi vrut să fie mai
multe, participanți cu permis de conducere și fără permis de conducere.
În urma participări la un concurs unde este un premiu fabulos
concurenții se împart, la finalul concursului în numai două categorii,
câștigători și pierzători. Nu există și o a treia categorie sau a patra. Sunt
doar două.
Există multe întrebări, probleme, domenii, situații,
ipostaze, care împart oamenii numai în două tabere. O astfel de clasificare a
făcut-o Ioan Botezătorul. Contextul în care a delimitat lumea în doar două
categorii este semnificativ. El boteza. Și în timp ce boteza, a demonstrat că botezul
nu este nimic dacă nu este precedat de o renunțare a omului la păcat. Și nu
s-a oprit la atât. A continuat spunând că botezul în apă precedat de pocăință
trebuie urmat de botezul cu Duhul Sfânt. Ioan Botezătorul a predicat BOTEZUL
DUHULUI SFÂNT!
Ioan Botezătorul a împărțit lumea în două
categorii. Oameni care vor fi aruncați în focul care nu se stinge, după cum
pleava este aruncată în foc, și oameni care vor ajunge în Raiul lui Dumnezeu, grâul
care este pus într-un loc special. Este
evident că sunt numai două categorii de oameni. CITIȚI BIBLIA ȘI VEDEȚI DACĂ
SUNT MAI MULTE!
Întrebarea normală care se ridică este: care
sunt caracteristicile oamenilor care ajung în rai? Cine sunt cei numiți grâu? Am
spus că este semnificativ contextul în care este vorba despre cele două
categorii. Fără să facem pălăvrăgeală subliniem că trei sunt acțiunile
oamenilor pentru rai: pocăință, botez în
apă și botez cu Duhul Sfânt conform predicii lui Ioan Botezătorul consemnate în
fiecare EVANGHELIE.
Cu
sigurnață că din punct de vedere firesc, dacă nu aș ține cont de Dumnezeu, aş
spne că nu trebuie să faci nimic ca să ajungi în Rai. Dar când ești conștient
de Dumnezeu nu poţi să umbli, dacă te temi de El, cu jumătăţi de măsură, să
spui că e suficientă numai pocăinţa fără botezul în apă, sau că sunt suficiente
numai acestea două pentru a fi mântuit fără să mai menţionezi şi botezul cu
Duhul Sfânt din moment ce Ioan Botezătorul menţionează botezul cu Duhul Sfânt
ca fiind caracteristic celor care merg în Rai, a celor care sunt grâu. SPECIFIC
ȘI VOI REVENI – BOTEZUL DUHULUI SFÂNT NU ESTE NAȘTEREA DIN NOU.
Din punct de vedere omenesc este confortabil
să cunoști că lumea nu se uită la tine cu dispreţ, măcar că nu-i minţeşti şi că
le spui cuvântul aşa cu este scris, dar când vine vorba să aleg între a ajunge confortabil în raport cu omul sau cu
Dumnezeu vreau să mă ştiu prieten cu Dumnezeu chiar dacă oamenii se uită la
mine ca la Hitler. Nu pot să spun că e suficient ceva care nu e suficient. Dacă
vrei să ajungi în cer trebuie să fii şi botezat cu Duhul Sfânt. Asta nu e
poezie. E riscul unora că îşi permit să interptereze mai mult decât scrie.
Acest cuvânt este clar. El este cu atât
mai important cu cât fiecare evanghelist a ținut minte și a notat pentru a nu
se pierde din vedere nici măcar în veacul XXI acest mesaj pe care Ioan
Botezătorul l-a transmis.
Mă gândesc
că dacă m-aş duce mâine în centru Bucureştiului, la radio sau TV ca să spun că
pensile vor creşte de luna umătoare cu 24% sunt convins că mesajul meu nu ar trezi
interes. Dar dacă mâine primul ministru sau preşedintele ar face acelaşi anunţ toate
ziarele, la radio şi TV , ar vorbi numai despre ce a spus preşedintele. Două ar
fi motivele pentru care mesajul ar fi luat în seamă. Primul motiv este legat de
statutul persoanei care rosteşte mesajul, preşedintele ţării. E important când
vorbeşte preşedintele ţării. Iar al doilea motiv pentru care mesajul ar fi
scris şi transcris şi discutat ar fi faptul că acesta, mesajul, este unul
important.
Evangheliştii
luând contact cu mesajul lui Ioan Botezătorul au considerat că este un mesaj
fundamental deoarece Ioan Botezătorul nu era oricine, era cel mai mare născut
din femeie, iar mesajul lui era extrem de important deoarece vorbea despre
mântuire. Din aceste considerente toţi evangheliştii fiind călăuziţi de Duhul
Sfânt au considerat mesajul ca fiind de-o importanţă vitală şi l-au conservat
ca să rămână îndrumător de-a lungul veacurilor.
Da!
Despre cei mântuiţi ca fiind botezaţi cu Duhul Sfânt vorbesc toţi
evangheliştii. E greu! E stânjenitor! E
incomod! Din aceste motive omul poate să nu fie de acord cu privile la
încadrarea botezului cu Duhul Sfânt în definiţia pocăinţei. Dar nu eu am
introdus botezul cu Duhul Sfânt în ecuaţia pocăinţei. Dacă vreţi să vă certaţi
cu mine şi credeţi că aveţi argumente care pot să mă facă praf vă recomand să
nu veniţi la mine. Mergeţi la Ioan Botezătorul care a spus clar că nu mai
există şi altceva, există numai penticostal. Fiecare pocăit trebuie să fie
penticostal, nu de la penticostali, ci botezat cu Duhul Sfânt.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu