(partea a II-a)
Există tendinţa vădită de-a defini primirea mântuirii, mă
refer la cea finală sau permanentă când pocăitul va ajunge în cer, ca fiind
doar un rod al minţii. Adică de-a accepta la nivelul cugetului, raţiunii, că
Hristos, Dumnezeu din Dumnezeu, a murit în locul omenirii şi că a înviat ca şi
confirmare a faptului că acţiunea Lui a fost primită de Dumnezeu Tatăl şi
astfel omul este mânuit. Este falsă o astfel de perspectivă. Este la fel de
incompletă ca o masină fără motor. Credinţa în Hristos nu înseamnă doar imaginaţie.
Nu! Credinţa în Hristos înseamnă a crede nu doar ce a făcut El la Cruce ci şi ceea ce a predicat, învăţat, făcut. Nu eşti mântuit datorită credinţei la nivel
imaginativ ci datorită faptului că răspunzi chemării credinţei adică datorită faptului
că aplici ceea ce credinţa care te-a
lumitat să înţelegi. Omul poate să spună că el crede în Hristos dar o asemenea
credinţă la nivel de imaginaţiei nu inseamnă o credinţă mântuitorea. Cine crede în Hristos ascultă de Cuvântul lui Hristos, tot. Nu poţi să spui că eşti
mântuit, sau că umbli în mântuire, dacă nu respecţi cuvântul lui Hristos. Care?
Tot!
E
dureros. E incomod. E stânjenitor. Cum să aplic, te poţi intreba, tot Cuvântul?
Să nu poftesc?! Să dau şi cămaşa?! E greu! E greu, dar un mântuit trebuie să
cultive în el Cuvântul. Să-L facă parte din trupul lui. Cum adică? Cuvântul să
fie parte din trupul omului, sau să locuiască în trupul meu? E absurd. E
mistic. Da! E mistic. Dar dacă spui că eşti mântuit spui implicit şi că eşti de
acord cu mesajul lui Hristos. Iar mesajul Lui, Hristos cheamă omul la a face din trupul lui TEMPLU al lui Dumnezeu. Nu poţi să spui că eşti pocăit dacă nu
faci din tine un templu al Duhului Sfânt. Tot trupul trebuie să fie locul unde
să se manifeste Duhul Sfânt.
De ce
spui asta? Te poţi înbreba. Nu cumva spui că trebuie să fim toţi botezaţi cu
Duhul Sfânt? Nu. Nu eu spun asta ci Cuvântul. Cuvântul Lui îl cheamă pe om să
fie penticostal. Nu te numi creştin dacă nu asculţi de chemarea Cuvântului. Şi
la ce cheamă Cuvântul? La a fi plini de Duhul Sfânt! Să însetezi după plinătatea
Duhului până întra-colo încât Duhul să inunde FIINȚA TA. Rugaciuna asta nu ai
voie să o faci cu jumătate de gură sau de inimă. Trebuie să fie o sete!
Eşti
legalist! Eşti conservator! Încerci să fi populist! Nu! Nu sunt nici legalist,
nici consrvator, nici populist. Hristos în ziua de pe urmă a praznicului, ziua
cea mare, a strigat către cei din jurul Lui. Ce moment! Să-L vezi pe Domnul că
strigă. Câtă dorinţă in inima Lui ca oamenii să vină să audă mesajul Lui. Câtă
pasiune pentru cei din jurul Lui. A strigat! Cu siguranţă că tot ce a spus
Domnul a fost important, extraordinar! A strigat! Înseamnă că urma să spună
ceava important.
„Cine
crede in Mine, din inima lui, vor curge râuri de apă vie, cum zice Scriptura.
Spunea cuvintele acestea despre Duhul, pe care aveau să-L primească ceice vor
crede în El. Căci Duhul Sfânt nu fusese dat, fiindcă Isus nu fusese încă
proslăvit”.
Un
mesaj extrem de important rostit cu strigăt. Dar de ce atât de puţini mai cred
acest mesaj? Cât de puţini mai văd în el normalitatea la care cheamă Dumnezeu pe
toată creştinătatea, pe toţi cei care spun că sunt mântuiţi. Dar toţi cei care
nu cred acest cuvânt şi nu-l aplică se cred mântuiţi. Cum poţi să spui că eşti
mântuit şi că tu crezi în Hristos dacă nu aplici cuvântul lui Hristos şi nu
însetezi după Hristos încât din inima ta să curgă râuri de apă vie? Poate îmi
răspunzi ... frate acest pasaj este valabil numai pentru predicatori, pastori,
slujitori, misionari .... frate eu însetez dar la mine botezul Duhului nu este
cu vorbirea în alte limbi. Când aud un astfel răspuns ... . Cum adică să fie
numai pentru ei când Domnul a spus clar că oricine care crede în El va cunoaşte
această experienţă. Oricine înseamnă numai pastorii, predicatorii,
evangheliştii? Nu! Oricine care crede în El îi cuprinde pe toţi bărbaţi şi
femei, tineri şi bătrâni, urâţi şi frumoşi, scunzi şi înalţi .... pe toţi și
peste toți însetații după Hristos, când o sa ajungă proslăvit la Tatăl cu Slava
pe care o avea înainte să se întrupeze, Hristos
Domnul avea să trimită făgăduința, botezul Duhului! Dacă spui că tu
crezi în Hristos, eşti oricine despre care a vorbit El. Dar, există un dar. Şi
ce bine că Domnul Isus l-a pus. Credinţa în El înseamnă primirea Duhului Sfânt.
L-am primit. Ştii sunt născut din nou! Duhul e peste mine! E în mine. Este
oare? Conform acestui pasaj NU este. De ce nu este? Pentru că Isus vorbrea
despre momentul Cincizecimii ca despre momentul în care Duhul Sfânt se coboară
în om. Isus vorbea despre ceea ce noi
astăzi numim botez cu Duhul Sfânt PE CARE AVEA SĂ-L TRIMITĂ PESTE UCENICI DUPĂ
ÎNĂLȚARE.
Păcat
că cei mai mulţi nu cred Cuvântul. E păcat penru că tocmai Cuvântul care-i
cheamă să fie penticostali, în înţelesul de botezaţi cu Duhul Sfânt, îi va
osândi pentru că nu au crezut El.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu