vineri, 11 iulie 2014

Femeile cu capul acoperit la casa de rugăciune sau rupeţi Biblia! (prima parte)


Din două una: ori persoanele de sex feminin din casa de rugăciune îşi acoperă capul ori rupeţi pagina în care este capitolul 11 din 1 Corinteni!



De ce despre un subiect atât de deranjant? De ce îţi consumi energia abordând o temă care nu mai e relevantă pentru secolul XXI? Nu sunt alte probleme mai arzătoare în Biserică decât capul acoperit al femeii? Nu e mai important să vorbim despre evanghelizarea celor pierduţi? Chiar merită să-i fie atribuită atâta importanţă acestui subiect?  Chiar ...?

Nu abordez acest subiect pentru că e deranjant ci pentru că tot mai mulţi evanghelici consideră că e deranjant ceea ce e poruncit în Scriptură! Îmi consum energia abordând acest subiect pentru că e la fel de relevant şi în acest secol precum botezul, vorbirea în alte limbi, darurile Duhului Sfânt, rămânerea în Hristos! Sunt multe probleme arzătoare în Biserică precum divorţul, curvia, clevetirea, lăcomia, pornografia, idolatria, luxul, ura dar exact la fel de arzătoare ca acesta, despre care părerile nu sunt la fel de imprecise, problema capului acoperit la femeie! E fundamental să ducem Vestea Bună dar la fel de important şi a-i învăţa pe copiii lui Dumnezeu să rămână în Cuvânt ca să nu fie dedeaba lucrarea Harului[1]. Acest subiect merită o importanţă majoră şi importanţa acordată lui trebuie să crească proporţional cu înmulţirea celor care consideră ca fiind degeaba ca femeia să-şi acopere capul.

Ajunşi în acest punct ne întrebăm: capul acoperit al femeii la închinare este un act sacru[2] sau acoperirea capului nu contează, un acemenea act are valoare zero?

Un asemenea act are valoare zero! Acesta este punctul de vedere al tot mai multor neoprotestanţi: baptişti, penticostali, creştini după evanghelie.
Argumentele lor, nu o să le enumer pe toate fiindcă sunt tot mai multe:


Demontarea „argumentelor” cu ARGUMENTE:


  1. Capul acoperit al surorilor la părtășie înseamnă călcare pe urmele lui Hristos. Apostolul Pavel în 1 Corinteni 11:1 afirma cu toată puterea că el este demn de urmat, cuvâtul lui trebuie ascultat deoarece el îl ascuta în totalitate pe Domnul Isus. Cine dintre noi are azi puterea să le spună celor din jur – călcați pe urmele mele, faceți ce fac eu, tineți învățătura așa cum o țin eu? Și chiar dacă unii ar putea spune așa ar fi zero afirmația lor dacă nu ar fi însoțită de fapte.  Pavel a avut această tărie deoarece el chiar umbla pe urmele Domnului Hristos. Asculta în TOTUL de Domnul Isus. Această ascultare, supunere a fost răsplătită de Domnul Isus cu o lumină specială pe care apostolul Pavel a primit-o. A fost călăuzit să le îndemne ŞI pe surori să aiba calul acoperit la închinare, când se roagă sau prorocesc. Cu alte cuvinte le spune femeilor că și ele pot călca pe urmele Domnului Hristos. Cum? Dacă fac ceea ce Domnul Isus l-a călăuzit pe apostolul Pavel să transmită Bisericii: să aibe capul acoperit. Așadar orice soră care vrea să calce pe urmele Domnului Hristos trebuie să facă ceea ce a spus Domnul, să aibe capul acoperit. Poţi să împlineşti toată neprihănirea dacă la acest capitol eşti repententă totul este egal cu zero.
  2. Capul acoperit al surorilor înseamnă respectarea ordinii stabilite de Dumnezeu în UNIVERS. Acest adevăr reiese din versetele 3-5 din 1 Corinteni 11.  Dacă vrei să-l batjocorești pe un om poți să faci acest lucru foarte ușor: ceea ce el zice apăsat să combați spunându-i că a spus total altceva. Spre exemplu: un părinte îi spune copilului său să nu se joace la aragaz. Copilul se joacă. Părintele vine și îl ceartă sau îi aplică o pedeapsă. Ca replică la pedeapsa aplicată copilul îi spune părintelui că el a fost cel care a zis că poate să se joace la aragaz. Incendiul provocat, spune copilul, este din cauza părintelui care l-a lăsat pe copil să se joace. O asemenea atitudine înseamnă o cale de batjocorire a părintelui. Dumnezeu a lăsat în univers o ordine, ierarhie: Dumnezeu Tatăl, Hristos, bărbatul și femeia. Ca semn că femeia își acceptă locul STABILIT DE DUMNEZEU ea trebuie să aibe capul acoperit. Să afirmi că Dumnezeu nu a spus asta înseamnă să-L batjocorești pe Dumnezeu, să-i negi autoritatea. Dacă cineva nu dorește să-L batjocorească pe Dumnezeu trebuie, ca soră, să aibe capul acoperit la închinare, trebuie să respecte ceea ce Dumnezeu a cerut. Ca bărbat, dacă vrei să-L respecți pe Dumnezeu trebuie să te rogi având capul descoperit.
  3. Există o portiță de scăpare pentru surorile care vor să se acopere – chelia. Versetele 5 și 6 din pasajul menționat asta spun: o femeie care nu închină cu capul acoperit, nu contează ce motive invocă, să se radă pe cap. Pentru foarte multe femei să-și acopere capul reprezintă o povară. Multe văd acest act ca pe unul înjositor. Spre fericirea lor există o soluție: chelia. Dacă nu vor să aibă capul acoperit să se radă la chelie. Este soluția B pe care Dumnezeu o aprobă – chelia. Dacă nu vor să se tundă la chelie dar nici să-și acopere capul altă soluție potrivit textului nu mai au. Pot să invoce argumentele: asta să fie cea mai mare problemă, ăsta numai evanghelia vestimentară o știe predica? Etc, etc. Problema este că Dumnezeu a făcut regulile! Ele nu pot fi schimate de un pumn de pământ. Regulile rămân!
  4. Femeia cu capul acoperit predică creaționismul. Versetele 8 și 9 spun foarte clar. Dumnezeu l-a creat pe bărbat primul. Dumnezeu este Creatorul. El așa a hotărând ca să-l facă primul pe bărbat. Nimeni nu are posibilitatea să întoarcă lucrurile fiindcă numai Unul este Atotputernic, Dumnezeu, Slăvit să fie El! După ce l-a creat pe bărbat a făcut-o pe femeie. De ce? Că e Dumnezeu omnișcient! Știe El de ce!  Femeia care se acoperă la închiare propovăduiește, predică adevărul că Dumnezeu l-a creat mai întâi pe bărbat și apoi pe femeie. Este de acord să se supună lui Dumnezeu și să răspândească adevărul doar prin simplul act că se acoperă. Ce cinste a dat Dumnezeu femeii: să fie propovăduitoare a Creaționismului. Să fie ambasador al Celui care a creat cerurile, universul, galaxiile, milioanele de  stelele, pâmântul, oceanele, marea, munții, animalele, familia .... . Slăvit să fie Dumnezeu!
  5. Femeia pentru că există îngeri trebuie să aibe capul acoperit. Sper ca nu suntem saduchei. Saducheii, potrivit Fapte 23:8, nu credeau în existența îngerilor. Dacă nu credem în existența îngerilor ca ființe slujitoare ale lui Dumnezeu, nu credem Scriptura și afirmăm că Dumnezeu este mincinos. Dar Scriptura este adevărată și Dumnezeu nu poate să mintă asta înseamnă că îngerii sunt ființe care există chiar dacă noi nu le-am văzut. Din cauza existenței îngerilor, ființelor angelige care locuiesc în cerul lui Dumnezeu, femeia trebuie să poarte pe cap un semn al supuneri ei.
Unii zic ca azi în secolul XXI nu se mai acoperă femeile deoarece porunca era una care-i viza doar pe corinteni, era o restricție culturală. Acest verset, 1 Corinteni 11:10, spulberă acest argument de paie. Îngerii există mereu chiar dacă nu sunt din veșnicie pentrucă Dumnezeu care este Singurul care nu are început. Acest argument prin care se spune că acum cultura a evoluat, s-a schimbat, nu are puterea să dea libertate femeii să se închine fără să-și acopere capul. Îngerii au fost martori ai căderii în neascultare a femeii și prin femeie a bărbatului. Acum, în Hristos,  din cauza existenței îngerilor femeia trebuie să-și acopere capul ca semn al recunoașterii locului pe care Dumnezeu i l-a dat la creație.
  1. Înaintea lui Dumnezeu nu există bărbat fără femeie și femeie fără bărbat la închinare. Omul poate să se separe geografic de alt om dar de Dumnezeu nu pentru că Dumnezeu este omniprezent. Dumnezeul omniprezent, la închinare, a stabilit ca femeia să fie privită de El numai împreună cu bărbatul care este capul ei, chiar dacă acea femeie nu este căsătorită. Orice femeie, căsătorită sau nu,  în Domnul, în Biserica Domnului, trebuie să își acopere capul pentru că în Biserică femeia fiind privită „la pachet” cu bărbatul trebuie să dea dovadă de supunere. În Biserica Domnului chiar dacă nu ar exista nici o familie, soț și soție, totuși femeia din cauza poziției  stabilite de Dumnezeu la creație trebuie să își acopere capul şi tocmai prin această acoperire dovedeşte că este în Domnul şi că a înţeles poziţia în care a aşezat-o Dumnezeu de a fi sub autoritatea bărbatului. Tot în această notă poate să fie înţeles şi pasajul în care Duhul Sfânt l-a luminat pe apostolul Pavel să stabilească ca în Biserică femeia  să nu dea învătătură bărbaţilor tocmai pentru că în Domnul femeia este supusă bărbatului, măritată sau nu.
  2. Conştiinţa învaţă pe bărbat să poarte părul scurt iar pe femeie să-l aibe lung şi acoperit. Legea pusă de Dumnezeu în inima noastră dictează, păcat că mulţi nu iau seama la ea, modul în care un bărbat şi o femeie să se prezinte înaintea lui Dumnezeu ca oameni născuţi din nou. Dumnezeu a permis femeii să aibe pe cap o podoabă, părul lung. Nu, podoabele femeilor care sunt în Domnul nu sunt sculele de aur, argint sau pietrele scumpe. Podoaba surorilor în Domnul nu este nici măcar aranjarea părului într-un mod ostentativ. Podoaba lor este părul lung pe care la închinare trebuie să-l acopere. Părul femeii nu este o învelitoare şi este o podoabă a ei pe care o înveleşte ea. Textul grecesc ne lasă să înţelegem că părul lung al femeii este ca o mantie extraordinară.
De aceea spune clar apostolul luminat de Duhul că părul lung al femeii este o podoabă. Peste această podoabă superbă, la închinare, femeia trebuie să-şi pună un semn al recunoaşterii poziţiei pe care Dumnezeu, nu omul, i-a dat-o în Biserică.

Argumentele pe care Dumnezeu ni le-a dat prin apostolul Pavel sunt convingătoare pentru cei care sunt născuţi din nou. Aceştia cu siguranţă că vor ţinea cont de ele pentru că sunt foarte multe. Cei care nu au teamă de Dumnezeu şi sunt cuprinşi de duhul lumii, care urmăreşte să strice ordinea stabilită de Dumnezeu şi să pună în locul ei noua ordine, nu vor accepta argumenetele apostolului Pavel, argumentele Duhului Sfânt, argumentele lui Dumnezeu. Neaceptarea acestor argumente care conduce la închinarea femeii în Biserică fără să fie acoperită pe cap este echivalentă cu vrăjitoria, închinarea la idoli şi ghicirea. Cei care nu acceptă aceste argumente şi nu le aplică pot foarte bine să ia o foarfecă şi să taie din Sfânta Scriptură acest pasaj pentru că prin neascultarea lor oricum se poziţionează pe locul celui care taie cu foarfeca această bucată sfântă din Biblie.


[1] 1 Corinteni 15:1-2.
[2] Sfânt, inviolabil.

Un comentariu: