miercuri, 16 iulie 2014

Crucea morţii a devenit și simbolul neoprotestanţilor



Ţinuta, brăţara, crucea sau renunţarea pe baza argumentelor la înălţimi şi coborârea în valea cea mai adâncă a lumii 

partea a III-a




Crucea morţii a devenit și simbolul neoprotestanţilor

În 1990 dacă spuneai că peste 20 de ani în multe case de Rugăciune o să fie pusă crucea ca simbol al creştinilor evanghelici, ideea era privită cu mult, foarte mult, scepticism. Nu se putea admite aşa ceva la noi la pocăiţi. Era de neconceput în imaginarul pocăitului ca acest obiect, crucea, să fie prezent în sau pe locaşul de închinare.   De ce era această idee de neacceptat? Motivele neacceptării crucii atunci erau multe.

Unul ar fi că acest semn deturnează privirile de la ceea ce Dumnezeu a făcut la Golgota. E adevărat că apostulul Pavel spune:

„Fiindcă propovăduirea crucii este o nebunie pentru cei ce Sunt pe calea pierzării: dar pentru noi, care Suntem pe calea mântuirii, este puterea lui Dumnezeu.”[1]

Şi noi am putea crede că Pavel predica despre cruce, despre instrumentul pe care Hristos a fost răstignit. Dar Pavel nu predica despre cruce,  despre obiect. El spunea
:
„Căci întrucît lumea, cu înţelepciunea ei, n-a cunoscut pe Dumnezeu în înţelepciunea lui Dumnezeu, Dumnezeu a găsit cu cale să mântuiască pe credincioşi prin nebunia propovăduirii crucii. Iudeii, într-adevăr, cer minuni, şi Grecii caută înţelepciune;  dar noi propovăduim pe Hristos cel răstignit, care pentru Iudei este o pricină de poticnire, şi pentru Neamuri o nebunie.”

Pavel a spus că el predică pe Hristos care prin faptul că a murit în locul oamenilor le aduce acestora mântuirea. Aşadar Pavel pune accent pe Domnul. Nu obiectul e important aici ci Persoana și lucrarea Ei! Ceea ce s-a întâmplat! Acţiunea de la Golgota este fundamentală! Da, poţi spune dacă vrei să venerezi lemnul sau să-l faci simbol că Pavel a mai spus: „noi propovăduim pe Hristos şi pe El răstignit”. E adevărat, asta a spus apostolul Pavel. Dar ce înseamnă asta? Că obiectul suferinţei este de apreciat? Nu. Nicidecum. Ceea ce este de apreciat este faptul că Hristos a ales să se lase răstignit. Acţiunea Lui a adus oamenilor mântuirea. Şi e adevărat că Hristos a fost răstignit pe o cruce, nu ca cea de azi cu siguranță, pe lemn. Dar nu crucea, nu lemnul ne mântuie. Jertfa lui Hristos avea aceeaşi valoare şi dacă El era ucis în alt fel. Jertfa e importantă nu modul în care ea a fost realizată. Obiectul a avut nici un pic de importanţă.

Un alt motiv de respingere al crucii, repet din nou nu avea forma de azi,  este dat de faptul că glorificând crucea implicit îi glorificăm şi pe cei care L-au pus pe Domnul pe Cruce.  Crucea este pentru mulţi un factor care le aminteşte de suferinţele Domnului pentru păcatele lor. Din acest motiv se simt cumva ataşaţi de cruce. Nu o venerează dar o simpatizează. Aceştia o privesc  ca pe un simbol care stimulează cumva apropiere de Dumnezeu.
            Nu regret deloc dacă supăr pe cineva spunând că cei care pun crucea ca simbol al creştinismului pot la fel de bine să pună şi suliţa, cuiele, biciul şi implicit toată echipa de soldaţi, preoţi, farisei, cărturari care au contribuit la suferinţele, răstignirea şi moartea Domnului.
            Crucea pentru un copil al lui Dumnezeu ar trebui să fie un simbol al ocarei, al dispreţului, al groazei. Ar trebui să ne detaşăm de cruce ca obiect. Să o privim cu repulsie mai ales că este și o minciună ieftină.
            Dacă venerăm crucea cu mult mai mult ar trebui să-l venerăm pe Iuda care l-a vândut pe Domnul ca să fie ucis pe cruce. Dar pe Iuda nu-l venerăm pentru că Domnul a spus despre el:

„Fiul omului, negreşit, Se duce după cum este scris despre El. Dar vai de omul acela, prin care este vândut Fiul omului! Mai bine ar fi fost pentru el, să nu se fi născut.”[2]

Domnul l-a condamnat pe Iuda din cauza acţiunilor pe care el urma să le facă. După acestă logică de condamnat nu sunt  obiectele: crucea, suliţa, coroana de spini... că ele nu sunt nimic, ci oamenii care le deifică. Cei care le atribuie  înţelesuri, sensuri, funcţii de identificare cu Dumnezeu, cu dogma creştină, obiectelor prin care Domnul Isus a fost chinuit, ei se fac la fel de vinovaţi ca şi cum ar onora pe cei care L-au ucis pe Domnul.

Un alt motiv de repulsie faţă de cruce ca obiect este dat de faptul că identificându-ne cu ea aprobăm idolatria din Bisericile Tradiţionale.
Crucea nu a fost un simbol folosit de Biserica Primară. Ca neoprotestant care citeşti Biblia nu găseşti nici măcar un loc unde să scrie că apostolii sau unul din credincioşii din Biserica Primară s-au închinat făcându-şi cruce.
Crucea a început să capete importanţă odată cu scrierea lui Eusebiu din Cezareea. În lucrerea sa „Vita Constantini” a descris un eveniment din viaţa împăratului Constantin cel Mare. Eusebiu a spus că împăratul a avut un vis în care a văzut semnul crucii pe cer şi a auzit o voce care i-a spus „In hoc signo vincis!” sub acest semn vei învinge.  Se ştie că era în conflict cu împăratul Maxenţiu şi că în 312, deşi avea trupe mai puţine, l-a învins.
Real sau nu visul lui Constantin cel Mare nu ştim. Ceea ce ştim e că şi dacă a fost real nu a fost de inspiraţie divină fiindcă Domnul a fost acela care a calificat închinarea după anumite ritualuri şi chiar închinarea din Templu ca fiind una incompletă şi că adevărata închinare este cea în duh şi adevăr. Mai mult - nu putem să credem pe un criminal, politician, pe unul plin de mândrie, pe Constantin cel Mare, care nu a fost niciodată creștin. 
Dacă Domnul a descalificat indirect închinarea din Templul de la Ierusalim şi pe cea din Templul din Samaria şi a pus accent pe închinarea în duh şi-n adevăr, noi greșim când acceptăm simbolurile. Greşim fiindcă prin faptul că le acceptăm ne dăm acordul că închinarea din Bisericile Tradiţionale este una bună, biblică, curată.
Acceptarea crucii ca obiect ne pune pe noi în situaţia de a tăcea în faţa miilor de ritualuri pâgâne care au intrat în creştinismul tradiţional (ortodox şi catolic) şi încet vom accepta şi noi acest mod de închinare.
Sunt azi neoprotanţi care i-au depăşit pe ortodocşi în zelul lor. Îşi tatuează cruci şi numele Domnului pe piele doar ca să arată că ei sunt ai Lui.
Dacă Domnul sau unul din apostoli şi-ar fi făcut un însemn pe piele – că aveau şi ei metode atunci – ar fi justificată o asemenea poziţie. Dar ei nu numai că nu au făcut asemenea hidoşenii ci au combătut pe cei care se tăiau împrejur ca semn că sunt ai lui Hristos. Noi azi nu ne mai tăriem împrejur dar punem o cruce pe perete sau pe piele ca să arătăm că suntem mântuiţi.
Multe Biserici neoprotestante nu mai sunt Biserici ci sunt biserici – adunări lipsite de prezenţa lui Dumnezeu şi ca să arate că totuşi ei sunt ai lui Dumnezeu fac ceea ce au făcut şi Bisericile Tradiţionale când s-au îndepărtat de Dumnezeu, pun semne în locul faptelor.
Domnul nu a spus că Biserica lui va fi identificată după semnul crucii sau alte semne ci după ascultarea de Scriptură, dragoste[3], roade[4], eliberări de draci, vorbire în alte limbi, protecţie divină, vindecări supranaturale[5] şi nu în ultimul rând prin sfinţire. Când nu mai sunt acestea între noi punem în locul lor ce putem şi noi. Şi aşa devenim ca Bisericile Tradiţionale.

Crucea ajunge să fure locul relaţiei cu Hristos şi al închinării în duh şi adevăr. În multe Biserici neoprotestante nu mai e prezența lui Dumnezeu în mod vizibil. Avem doar impresia că e prezent Dumnezeu acolo dar El nu e.  Relaţia vie, autentică, reală cu Hristos nu mai e din cauza păcatului, a lipsei rugăciunii, a depărtării de lucrarea Duhului Sfânt.  Multe Biserici sunt goale de prezenşa Duhului Sfânt şi dacă nu mai e acolo Duhul Sfânt acea adunare nu mai e Biserică. Problema e că ea se crede Biserică. Şi dacă manifestarea darurilor Duhului Sfânt şi prezenţa Lui reală nu mai sunt, ele sunt  înlocuite de cruce.
Vorbeam cu un coleg şi îi spuneam că nu sunt de acord ca acest obiect să fie pus în Casele de Rugăcine. Mi-a spus dacă nu punem crucea Casa de Rugăciune riscă să fie identificată cu o sală de conferinţe. Deci după logica unora prezenţa crucii într-o sală face diferenţa între o adunare a lui Dumnezeu şi una a firii.
Dacă crucea este semnul că o grupare de oameni sunt creştini înseamnă că suntem talpa iadului. Acele aşa zise biserici în care crucea este semnul că cei care se adună acolo sunt ai lui Hristos şi nu dragostea lor, puterea Duhului Sfânt din ei, darurile Duhului Sfânt prezente, roada Duhului Sfânt din viaţa lor ... sunt pierdute. Şi mi-e teamă că toate Bisericile care acceptă să pună crucea în ele se îndepărtează de relaţia vie şi actuală cu Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt şi pun în locul ei altceva.

Să ne cercetăm şi să vedem ce am copiat din sistemul lumii şi al lui Satana. Să ne venim în fire punând mâna pe Biblie şi să lăsăm numai sistemul lui Dumnezeu în vigoare în Biserică.


[1] 1 Corinteni 1:18
[2] Marcu 14:21.
[3] Prin aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei dacă veţi avea dragoste unii pentru alţii. – Ioan 13:35.
[4] Tot aşa orice pom bun face roade bune.... – Matei 7: 17.
[5] Marcu 16:16-18

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu